Apoteket utser ny vice vd

Marianne Dicander Alexandersson har utsetts till ny vice vd i Apoteket AB. Därmed får Marianne Dicander Alexandersson ett utökat uppdrag som kompletterar hennes nuvarande roll som chef för den rörelsegrenen som idag omfattar 900 apotek och sysselsätter cirka 8 500 medarbetare.

– Apoteket AB har tidigare arbetat med vice vd och vår styrelse har beslutat att åter inrätta den rollen. Jag tycker att beslutet är mycket klokt eftersom vår verksamhet är betydande och komplex, säger vd Stefan Carlsson.

– Apoteket går nu in ett viktigt förändringsskede. Det känns då tryggt att vår största verksamhetsgren är representerad av Marianne Dicander Alexandersson i rollen som vice vd, säger Stefan Carlsson.

– Jag stolt och glad över förtroendet, och för min nya och förändrade roll, säger Marianne Dicander Alexandersson. För mig är det viktigt att bidra till Apotekets långsiktiga mål – att positionera företaget på en ny apoteksmarknad, där vi ska vara ledande och drivande. På kort sikt har vi en omfattande omställningsprocess framför oss som vi ska genomföra på bästa möjliga sätt, både för kunder och för medarbetare.

Presskontakter:
Stefan Carlsson, vd och koncernchef Apoteket AB, 08-466 10 20