Landstingen i Gävleborg och Värmland ger läkemedelsuppdrag till Apoteket

Apoteket har fått förnyade uppdrag att sköta läkemedelsförsörjning och tillverkning av extemporeläkemedel för Gävleborgs läns landsting och Värmlands läns landsting.

I uppdragen ingår även farmaceutiskt kvalitetsansvar för flera tjänster och läkemedelsservice med mera. Avtalen i landstingen gäller i tre år från den 1 februari respektive 1 mars år 2013 med option på förlängning med upp till två år.

– Att få förnyat förtroende för dessa landsting är mycket glädjande och betyder mycket för oss. Parterna ska arbeta utifrån gemensamma mål för uppdragets utförande och utveckling, vilket är oerhört stimulerande. Vi är glada att få anta de nya uppdragen som strategisk partner, säger Annema Paus direktör affärsområde Farmaci i Apoteket.

För ytterligare information kontakta:
Maria Cserhalmi Andersson, pressansvarig Apoteket AB 010-447 52 00

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg.