Ny ordförande i Apoteket

Ny ordförande i Apoteket Vid den ordinarie bolagsstämman i Apoteket AB den 26 maj valdes Jan Bergquist till ny styrelseordförande. Jan Bergquist är riksdagsman (s) och ordförande i finansutskottet. - De svenska apoteken utgör en mycket viktig del av landets läkemedelsförsörjning. Det skall bli oerhört stimulerande att få vara med och leda företaget in i 2000-talet. Jag vet att det svenska apotekssystemet redan idag är ett med europeiska mått kostnadseffektivt system och undersökningar visar att kunderna är mycket nöjda med Apotekets service och rådgivning. Det är en utmaning att förvalta det förtroendet på bästa sätt, säger Jan Bergquist i en kommentar. Apotekets styrelse består i övrigt av riksdagman Susanne Eberstein, docent Anna Engström Laurent, fd generaldirektör Claes Örtendahl, ordförande Margareta Persson, vice VD i Vattenfall Bertil Tiusanen samt de fackligt förtroendevalda, apotekare Mohammad Behzadi och receptarie Britt-Marie Skoglösa. Suppleanter för de fackligt förtoendevalda är receptarie Kristina Johansson och apotekstekniker Margaretha Söderhjelm. Information Thony H Björk, tfn 08 - 466 11 61 eller 070 - 520 03 57 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/27/19990527BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/27/19990527BIT00540/bit0002.pdf