Ny organisation och ny ledningsgrupp i Apoteket AB

Ny organisation och ny ledningsgrupp i Apoteket AB Apotekets nya organisation av huvudkontoret är nu klar. Den framgår av nedanstående skiss. Den nya ledningsgruppen, som träder i kraft senast den 1 augusti, består av: Stefan Carlsson VD Gunnar Kihlblom Chef Farmaci/Marknad Anneli Öberg-Reinolf Chef Kompetens/Personal Chef Administration (extern rekrytering pågår) Anita Berlin-Wahlén Chef Forskning/Farmaci Thony Björk Chef Information Monica Hagman Apoteksdirektör Östergötland AnnMarie Schaffrath Apoteksdirektör Halland. Anneli Öberg-Reinolf kommer närmast från en befattning som personaldirektör Landstingsförbundet. Anita Berlin-Wahlén är idag apoteksdirektör i Stockholm. Information, Thony H Björk, tfn 08-466 11 61 alt. 070 - 520 03 57 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/03/19990603BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/06/03/19990603BIT00170/bit0002.pdf