Stefan Carlsson ny VD i Apoteket AB

Stefan Carlsson ny VD i Apoteket AB Stefan Carlsson har utsetts till ny VD i Apoteket AB. Han arbetar sedan 1997 som regiondirektör i landstinget, Region Skåne, och har tidigare arbetat inom bl.a. Svenska Kommunförbundet och Sensia Konsulter AB samt som landstingsdirektör i Jämtland. Stefan Carlsson, 44 år, tillträder som VD i Apoteket AB den 15 mars. "Jag ser verkligen fram emot att få vara med och utforma Apotekets framtid. Mot bakgrund av den stora samlade kompetens som finns hos Apotekets medarbetare ser jag dessutom en ljus framtid för Apoteket oavsett vilka spelregler som kommer att gälla i framtiden" säger Stefan Carlsson. Styrelsens ordförande Barbro Fischerström: "Jag gläder mig över att vi nu kan presentera en stabil lösning på VD-frågan i Apoteket AB. Stefan Carlsson är en person som är mycket väl skickad att leda bolaget i det förändrings-arbete som förestår. Han har de bästa förutsättningar att tillsammans med bolagets övriga medarbetare säkerställa ett gott arbetsklimat och en framgångsrik verksamhet." I Apoteket pågår nu ett stort förändringsarbete med bl.a. framtagning av mål och visioner samt handlingsplan för Apoteket år 2003. Dessutom pågår en omfattande ledarskaps-utveckling följt av en ny medarbetarskola. I projektet kring mål och visioner, Rådslaget, har såväl medarbetare som apotekskunder engagerats. Frågor kan ställas till: Thony Björk, informationsdirektör Apoteket AB, 08-466 11 61 eller 07 -520 03 57. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/01/28/19990128BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/01/28/19990128BIT00420/bit0002.pdf