Apoteket Misteln i Järna öppnar i ny regi

Nu öppnar apoteket Misteln i Järna i ny regi. Nya ägare är Bo-Ragnar Tolf och Hanna Tolf.

Tid:                Lördagen den 21 maj, klockan 10.00 klipper de nya ägarna bandet.

Plats:             Apoteket Misteln, Storgatan 11, Järna

På öppningsdagen bjuds alla kunder på kaffe med bulle och ballonger till barnen. Under hela öppningsveckan finns erbjudanden på utvalda produkter. Då pågår också en tävling där vinnaren får en Spa-entré med afternoon tea för två personer på Trosa Stadshotell.

Vi är stolta och glada över att ta över Apoteket Misteln och hoppas att både gamla och nya kunder ska känna sig trygga med den kompetens och de resurser vi nu tillför apoteket, säger Bo-Ragnar Tolf, VD och ägare av Apoteket Misteln.

Apoteket Misteln kommer att drivas av familjen Tolf från Trosa. Bo-Ragnar Tolf är leg.apotekare och farm.dr med mångårig erfarenhet från företagsledning inom läkmedelsbranschen på Pharmacia, Kabi, Astra och Acadia Pharmaceuticals. Hanna Tolf, dotter i familjen, går fjärde terminen på Kandidatprogrammet i Biomedicin vid Uppsala universitet. Siv Drott Tolf är leg. sjuksköterska och vårdlärare. Bo-Ragnar kommer att finnas med som stöd i verksamheten och Hanna kommer att arbeta på apoteket under sin ledighet från studierna. Siv är den i familjen som kommer att leda det dagliga arbetet på Apoteket Misteln som apotekschef.

Apoteket Misteln, Bo-Ragnar Tolf, VD och ägare, telefon 0722-532758

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 151 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerade apotek.

www.apoteksgruppen.se