Apoteket S:t Erik i Stockholm får ny ägare måndagen den 16 augusti

Nu öppnar Apoteket S:t Erik i ny regi. Ny ägare är apotekare Hamid Farkhondeh. Under hela veckan får kunderna öppningserbjudanden.

Tid:               Kl 08.30 klipps bandet av Anders Boman, VD S:t Eriks Ögonsjukhus

Plats:             Apoteket S:t Erik, Polhemsgatan 50, Kungsholmen, Stockholm

Nu tar apotekaren Hamid Farkhondeh över som ny ägare av Apoteket S:t Erik i Stockholm. Hamid har fram tills nu arbetat som apotekschef på S:t Erik och är nu ägare till apoteket. Kunderna kommer också framöver att känna igen ”sitt apotek”. Det är samma glada och kunniga personal och det blir inga förändringar i receptexpeditionen.

Apoteket S:t Erik har sedan många år en speciell inriktning på ögonläkemedel. Därför har personalen stor kunskap om ögonläkemedel både inom det receptbelagda och receptfria sortimentet.

Hamid och hans medarbetare hälsar alla gamla och nya kunder varmt välkomna!

Småföretagarkoncept
Apoteksgruppen, ett småföretagarkoncept med 150 apotek, hade under 2009 en marknadsandel på 13 procent och 950 anställda. Omsättningen var cirka 3,9 miljarder kronor. Det är den fjärde största apoteksaktören i dag.

Hamid Farkhondeh, Apotek S:t Erik, Stockholm, telefon 070-294 34 58