Farmacevter nya ägare till Apoteket Vipan i Valsta Centrum, Märsta

Nu öppnar Apoteket Vipan i Valsta Centrum, Märsta, i ny regi. Nya ägare är leg. apotekaren Kellen Kaari Njeru, som tidigare har varit apotekschef på ett annat apotek och receptarien Jens Sommerfelt som jobbat på ett annat apotek. Kellen och Jens har även köpt Apoteket Hägern på Värtavägen i Stockholm.

Tid:                Torsdag 4 november kl. 9.30 inviger kommunalrådet i Sigtuna Kommun, Anders Johansson, det nya apoteket med tal och bandklippning.

Plats:             Apoteket Vipan, Hammargatan 6, Valsta Centrum, Märsta

På invigningsdagen bjuds alla besökare på förfriskningar och små överraskningar samt ballonger till alla små barn. Under hela veckan är det dessutom temadagar samt öppningserbjudanden på olika produkter.

Kl. 9.00 – 12.00 Må Bra
Kl. 14.00 – 17.00 Apotekspersonalen visar blodstrycksmätare för hemmabruk.

Temadagar under invigningsveckan blir:

Fredag 5 november: Hudbesvär för vuxna och barn.

Lördag 6 november: Barndag. Ballonger delas ut till alla små barn.

Måndag 8 november: Mun- och Tandhälsa.

Tisdag 9 november: Värk och Inflammation.

Onsdag 10 november: Fokus på Äldre.

Torsdag 11 november: Fötter

-       Vi är glada över att kunna driva ett eget apotek. Tillsammans med vår personal som är oerhört kunniga och kompetenta skall vi verka för att erbjuda attraktiva produkter lokalanpassade efter kundernas behov och en utökad service, säger Kellen och Jens.

Kellen Njeru, ägare Apoteket Vipan, telefon 073-698 44 12