Festligt när kvartett tar över Apoteket Björnen i Helsingborg

Den 1 juli öppnar Apoteket Björnen i ny regi. Nya ägare är Shahzad Riaz, Susanne Andersen Schmidt, Åsa Nilsson och Imtiaz Ahmed. Med undantag för Apoteket Björnens nuvarandeapotekschef Åsa Nilsson kommer ägarna från helt andra branscher.

Tid:                Kl 15.00  Bandet klipps med en guldfärgad häcksax av en kund

Plats:             Apoteket Björnen, Drottninggatan 14, Helsingborg

Kunderna får gula rosor, frukt och juice samt ballonger. Samtidigt kommer apoteket att ha öppningserbjudande på en lång rad produkter.

Imtiaz Ahmed och Shahzad Riaz kommer från telekommunikationsbranschen. Susanne Andersen Schmidt är utbildad pedagog. Åsa Nilsson har varit anställd i apoteksbranschen i mer än 30 år.

De fyra nya ägarna har länge diskuterat möjligheten att överta Apoteket Björnen. Ett gemensamt, överordnat mål är att ge både gamla och nya kunder ännu bättre service och produkutbud, där apoteket har nytta av att ingå i Apoteksgruppen som har en stark ställning på marknaden.

Väl så viktigt för fortsatt hög kvalitet är att samtliga medarbetare på apoteket kommer att bli kvar. Apoteket Björnen är ett utbildningsapotek som för närvarande har två praktikanter på plats. Apotekarstudenternas praktikperioder bidrar till apotekets kompetensutveckling och gör att kunder får mycket kunnig hjälp när det gäller både receptbelagda läkemedel och egenvård.

Apoteket Björnen renoverades 2008 och är i dag ett av av Sveriges mest moderna apotek.

Småföretagarkoncept
Apoteksgruppen, ett småföretagarkoncept med 150 apotek, hade under 2009 en marknadsandel på 13 procent och 950 anställda. Omsättningen var cirka 3,9 miljarder kronor. Det är den fjärde största apoteksaktören i dag.

Åsa Nilsson, Apoteket Björnen, telefon 042-12 83 85