Nu kommer apoteket hem till dig

Från och med onsdag 19 januari erbjuder apoteket Hjorten i Borgholm på Öland hemleverans av läkemedel och andra apoteksvaror. Leveransen sker med bioagasbil av en farmacevt som kan ge information om läkemedlen till kunden.

Hemleveransen kommer att erbjudas inom Borgholms kommun på norra Öland. Varje onsdag körs läkemedlen ut med bil till kunderna. En farmacevt följer initialt med för att i samband med leveransen ge fullgod information om kundens mediciner.

-       Det här är mycket efterfrågat och efterlängtat av både äldre och de som har svårt att komma iväg till apoteket, säger Kristian Aranäs, ägare och apotekschef på Apoteket Hjorten.

-       Tjänsten gör det enkelt för kunderna att regelbundet få de läkemedel de behöver. De kan även passa på att beställa andra varor som vi säljer på apoteket, avslutar Kristian Aranäs.

För att kunden ska kunna utnyttja tjänsten skrivs ett avtal mellan apoteket och kunden för att reglera formerna för leveransen. För att skriva ett avtal kan kunden komma in till apoteket eller få avtalet hemskickat. Priset är 50 kr per leverans.

Kristian Aranäs, apotekschef Apoteket Hjorten, Borgholm, telefon 070-213 68 56

www.apoteksgruppen.se