Riksdagsledamot inviger apoteket Cikorian i Romakloster

Nu öppnar Apoteket Cikorian i Romakloster i ny regi. Nya ägare är Lena och Tomi Idman som sedan tidigare äger Apoteket Kronan i Hemse.

Tid:                Fredag 22 oktober kl. 12.45 inviger riksdagsledamot Gustaf Hoffstedt det nya apoteket med tal och bandklippning.

Plats:             Apoteket Cikorian, Visbyvägen 33, Romakloster

Efter invigningen blir det tårkalas hela eftermiddagen. Invigningsdagen går i friskvårdens tecken.

Kl. 10.00 – 14.00 demonstrerar sjukgymnast Elisabeth Johansson gåstavar, stegräknare och träningsband.

Kl. 14.00 – 17.00 är sjuksköterskan Britt Idman på apoteket och visar blodtrycksmätare för hemmabruk.

Temadagar under invigningsveckan blir:

Lördag 23 oktober: Barndag med presenter till de 30 första barnen. Visning och försäljning av Rubens Barn, dockor för bland annat rehabilitering och demensvård.
Måndag 24 oktober: Mun och Tandvård.
Tisdag 25 oktober: Hudvård.
Onsdag 26 oktober: Fokus på Äldre.
Torsdag 27 oktober: Fötter

Apoteket tas över med befintlig personal, med stor lokal kännedom och mångårig erfarenhet och kompetens.

-       Vi vill möta kunderna utifrån deras specifika behov och önskemål – ett personligare apotek med lokal förankring, säger Lena Idman, VD för Apoteket Cikorian. Kunderna ska få möjlighet att komma med önskemål om produkter, service, öppethållande mm. Vi har t ex för avsikt att öka öppethållandet så att Romabor med arbete i Visby hinner hem innan stängningsdags.

Lena Idman är leg. apotekare och har tidigare varit apotekschef på Apoteket Kronan i Hemse och på apoteket vid Visby lasarett. Många år jobbade hon också på apoteket Liljan i Visby. Hon har varvat apoteksarbetet på Gotland med biståndsarbete i Mocambique och Uganda. Hon har arbetat som chefsapotekare i Gotlands kommun och är medlem av Gotlands läkemedelskommitté.

Tomi Idman har erfarenhet av personalutbildning, marknadsföring och säljkompetens efter mångårigt arbete som säljchef. Han har även arbetat inom vården och som projektledare för olika ungdoms- kultur- och miljöprojekt.

Lena Idman, leg. apotekare och VD, telefon 0702-84 10 78