Småföretagare öppnar Apoteket Sälen i Fjällbacka den 17 juni

Nu öppnar Apoteket Sälen i Fjällbacka i ny regi. Nya ägare är Berit Andersson och Mia Andersson, som redan arbetar på apoteket.

Tid:                Kl 13.30 Kommunalrådet Clas-Åke Sörkvist klipper bandet
Plats:             Apoteket Sälen, Nestorsvägen 9, Fjällbacka

Mia Andersson arbetar i dag som apotekschef och Berit Andersson som läkemedelsansvarig farmacevt.

– Vi är glada och förväntansfulla inför den här dagen efter att ha jobbat intensivt med övertagandet. Det viktigaste är nu att erbjuda våra kunder bibehållen god service och kunniga råd samt bra produkter och tjänster, säger Mia och Berit Andersson.

Hela dagen bjuds kunder på fika och specialerbjudanden på olika produkter. Apotekets öppettider blir vardagar kl 9-17 med lunchstängt kl 12.30-13.30, och lördagar kl 10-14 (ingen receptexpedition).

Småföretagarkoncept
Apoteksgruppen, ett småföretagarkoncept med 150 apotek, hade under 2009 en marknadsandel på 13 procent och 950 anställda. Omsättningen var cirka 3,9 miljarder kronor. Det är den fjärde största apoteksaktören i dag.

Mia Andersson och Berit Andersson, Apoteket Sälen, telefon 0525-316 90