Socialministern inviger Apoteket Adolfsberg VC i Örebro fredagen den 2 juli

Nu öppnar Apoteket Adolfsberg VC i Örebro i ny regi. Ny ägare är Tamás Köntzey, som kommer från en familj som har varit apotekare i flera generationer.

Tid:               Socialminister Göran Hägglund klipper bandet kl 11.30

Plats:             Apoteket Adolfsberg VC, Lindhultsvägen 2, Örebro

Också Ewa Sundkvist, landstingsfullmäktigeledamot, och Sigvard Sundkvist, ordförande i socialnämnd öster i Örebro kommun, deltar i invigningen. Under dagen kommer kunderna att bjudas på kaffe och kakor och det blir frågetävling med fina priser. I en veckas tid finns öppningserbjudanden på utvalda produkter såsom omfattar babyvaror, munskölj och krämer.

Ny ägare är Tamás Köntzey, legitimerad apotekare. Han kommer från en familj som har varit apotekare i flera generationer. Själv har han arbetat som apotekare sedan 1976, varav de senaste 20 år på Apoteket AB. Tamás Köntzey är ordförande för Västgötakretsen inom Apotekarsocieteten.

Småföretagarkoncept
Apoteksgruppen, ett småföretagarkoncept med 150 apotek, hade under 2009 en marknadsandel på 13 procent och 950 anställda. Omsättningen var cirka 3,9 miljarder kronor. Det är den fjärde största apoteksaktören i dag.

Tamás Köntzey, Apoteket Adolfsberg VC, telefon 0501-713 36