Apotekstjänst rekryterar VD med lång erfarenhet av apoteksverksamhet med fokus på dos- och logistiktjänster

Report this content

Jonas Friberg tillträder den 22 april som VD för Apotekstjänst. Jonas har en lång erfarenhet från Apoteket AB där han bland annat varit ansvarig för logistikverksamhet, dos och distansapotek i flera omgångar under en lång rad av år. Jonas kommer närmast från en roll som managementkonsult i eget bolag.

– Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta med att utveckla apotekstjänster med fokus på effektiv logistik med farmaceutisk kompetens, säger Jonas i en kommentar och tillägger: För mig är Apotekstjänst den moderna apoteksaktören som erbjuder kunderna såväl effektiv logistik som förutsättningar för god läkemedelsanvändning.

– Med rekryteringen av Jonas stärker vi vårt företags möjligheter att utveckla framtidens apotekstjänster och kan öka takten i arbetet med att se till att Apotekstjänst är bäst i branschen, säger Cecilia Versteegh, styrelseordförande i Apotekstjänst.

Jonas efterträder Tomas Hilmo, som har valt att övergå till en egen konsultverksamhet inom projekt- och företagsledning. Tomas kommer, i sin nya roll, att fortsätta att stödja Apotekstjänst med arbetet att utveckla kundkontakten och kunderbjudandet.

Gerard Versteegh

Styrelseledamot

geve@bonver.com

Apotekstjänst är ett bolag med fokus på dosproduktion. Sedan maj 2013 är Apotekstjänst leverantör av dosdispenserade läkemedel till patienter i Västra Götaland och Halland. Från och med oktober 2013 ansvarar vi för dosleveranserna i landstingen i Sörmland, Västmanland, Örebro, Värmland, Dalarna, Gävleborg och Uppsala. Totalt levererar Apotekstjänst läkemedel till närmare 90 000 patienter i Sverige.
Apotekstjänst Sverige AB är ett bolag inom Bonver-koncernen. Bonver bildades 1983 och är ett av Nordens ledande logistikföretag. Apotekstjänst och en stor del av Bonvers övriga verksamhet bedrivs på Lidingö i Stockholm.

Taggar:

Citat

Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta med att utveckla apotekstjänster med fokus på effektiv logistik med farmaceutisk kompetens. För mig är Apotekstjänst den moderna apoteksaktören som erbjuder kunderna såväl effektiv logistik som förutsättningar för god läkemedelsanvändning.
Jonas Friberg
Cecilia Versteegh, styrelseordförande i Apotekstjänst.