Appspotr säkrar finansiering från Novel Unicorn

Appspotr AB säkrar ytterligare lånefinansiering från Novel Unicorn.

Novel Unicorn lånar ut 1 MSEK och ansluter sig därmed till de övriga huvudägare som givit Appspotr lånefinansiering. För mer detaljer läs pressmeddelande från igår 2018-04-17. Lånet har ingen uppläggningsavgift och löper med 4% ränta till och med 13 April 2019.

Denna information är sådan information som Appspotr AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 april 2018.

Om Appspotr AB

Appspotr gör det enkelt för privatpersoner och företag att skapa native appar online, utan förkunskaper i programmering. Användaren bygger appen med hjälp av färdiga moduler, skräddarsyr design och innehåll för att sedan publicera den i valfri appbutik. Samtidigt erbjuder Appspotr utvecklare en möjlighet att tjäna pengar på att skapa de moduler som används. Appspotr har 12 anställda och är baserade i Göteborg.

Om Appspotr Asia Ltd

Appspotr Asia är ett dotterbolag som ägs gemensamt av Appspotr AB (30%) och Novel Unicorn (70%). Se pressmeddelandet om satsningen i Kina från den 29 maj 2017 för mer information.