Appspotr upptar lån från närstående om 950 TSEK

I samband med Appspotr AB:s genomförda kostnadsneddragningar har Appspotr upptagit ett lån från närstående på sammanlagt 950 TSEK.

Lånet

Bolaget har per 9 oktober ingått ett låneavtal med styrelseledamoten Håkan Johansson om att uppta ett kortfristigt lån om 950 TSEK. Lånet löper med en marknadsmässig ränta om 7,5 procent på årsbasis och senaste återbetalningsdag för lånet jämte upplupen ränta är den sista juni 2024. Appspotr AB äger rätt att återbetala lånet utan tillkommande kostnad innan förfallodagen. Lånet återbetalas i likvida medel alternativt via kvittning om långivaren så önskar och beslut på bolagsstämman så medger.

Pengarna ska primärt användas som ett brygglån för att täcka omställningskostnader till följd av de kostnadsbesparande åtgärder som har vidtagits.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Wendel, styrelseordförande

E-post: info@appspotr.com

Denna information är insiderinformation som Appspotr AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 09 oktober 2023 kl. 14.15 CEST.

Appspotr är ett IT-bolag som utvecklar, säljer och marknadsför mjukvarulösningar för utveckling av mobila appar med fokus på Low Code som innebär att användaren kan skapa mobila appar utan förkunskaper inom kodning. Via bolagets plattform Appspotr 3 erbjuds tjänster relaterade till formgivning, innehåll och publikation som innebär snabbare, effektivare produktion av appar till en väsentligt lägre kostnad. Kunderna återfinns bland annat inom IT-bolag, webbutvecklare och andra företag vilka utvecklar mobila applösningar till slutkund samt inom företag och organisationer med behov av apputveckling inom organisationen. Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg. Dotterbolaget Appspotr South Asia Ltd har sitt säte i Colombo, Sri Lanka.

Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser.