Apptus blixtsnabba karta populär på nätet

Lund 07-05-31

Apptus Technologies har utvecklat en ny modul för katalogmarknaden som kan jackas in i redan existerande plattformar, Theca Applied Geometry, TAG, som innebär snabbare sökfunktioner för kartor. Sökfunktionen svarar blixtsnabbt på frågor av typen "var ligger närmaste ...?" utifrån en given punkt samt synliggör utvalda intressepunkter/företag på en godtycklig karta.

Apptus har tagit fasta på att kartsökning är ett mycket vanligt och populärt sätt att söka information på som har potential att öka katalogkundernas trafik avsevärt:

-En kartsökning tar bara några millisekunder med den nya lösningen, säger Ulf Stål, VP Sales & Marketing på Apptus Technologies. Implementationen för hitta.se tog bara några dagar och resulterade i en signifikant prestandaförbättring.

-Tillgänglighet, prestanda och användarvänlig funktionalitet är ledstjärnor för hitta.se, säger Rui Brites de Sousa, VD på hitta.se. Apptus är en kompetent teknologileverantör och vi är mycket nöjda med den sökplattform de levererat till oss.

hitta.se är en av Sveriges största katalogtjänster på Internet, med kontaktuppgifter, adresser och kartor till alla Sveriges företag och privatpersoner. hitta.se är Sveriges fjärde största sajt med över 2.1 miljoner unika besökare varje vecka.