Apptus satsar internationellt tillsammans med samarbetspartners

Lund 070305

Sökmotorutvecklaren Apptus Technologies i Lund tar steget vidare från den nordiska marknaden och gör under ledning av nye VD:n Michael Atlevi, som hämtats från mjukvaruutvecklaren Telelogic, en långsiktig och strukturerad satsning för att på allvar etablera sig på den europeiska och nordamerikanska marknaden. Fokus ligger på större kunder inom e-handel och katalogbranschen, som kommer att erbjudas både färdiga lösningar och skräddarsydda applikationer.
-Det ligger i linje med Apptus tillväxtstrategi att den framtida utvecklingen och
omsättningsökningen ska baseras på en mer internationell marknad, säger Ulf Stål, VP Sales and Marketing. Vi står för både världsledande teknik och överlägsna lösningar för våra kunders affärsnytta inom dessa segment, vilket vi visat bland annat med kunder som CDON och Eniro. Nu är det dags att ta nästa steg.
Inom e-handel kommer Apptus dessutom att erbjuda både rena söklösningar och kompletta e-handelslösningar tillsammans med samarbetspartnern Incordia.
Apptus har tagit hjälp av Exportrådet för att analysera marknadspotential och få mer kunskap om affärskulturer för den europeiska marknaden samt av samarbetspartnern Sandstorm Technologies för den nordamerikanska marknaden.