Apptus teknologi vässar Eniros generationsväxling

2007-01-19

Eniro, det ledande sökföretaget i Norden väljer Apptus tekniska plattform för den nya generationen av eniro.se. Lösningen innebär att Eniro lanserar en ny vassare generation av eniro.se. Söktjänsten är starkt förbättrad för kunder och annonsörer, samtidigt som systemet är betydligt mer robust, kostnadseffektivt och flexibelt för Eniro. Tjänsten lanseras också samtidigt i Finland och Danmark.
Söktjänsten eniro.se är en av Sveriges mest använda webbplatser med drygt två miljoner unika besökare i veckan. Användarna får genom generationsväxlingen en snabbare, mer personligt anpassad tjänst, bättre sökträffar och lokal vägledning. Annonsörerna drar nytta av att eniro.se bättre anpassats för den snabbväxande sökannonseringen på internet.
Utvecklingen har skett med Apptus tekniska grundlösning Apptus Theca. Med Apptus teknik kan Eniro bygga söklösningar och hantera data för flera länder i en och samma plattform. Det ger snabbare implementeringstider och ökad kostnadseffektivitet.
- Med nya eniro.se befäster och stärker vi positionen som Sveriges bästa lokala söktjänst, säger Eniros vice vd Cecilia Geijer, chef för Produkt och Marknad. Våra användare kan söka ännu mer detaljerat och enklare och våra annonsörer får bättre möjligheter att nå sina kunder, genom till exempel att finnas med på ett smartare sätt på kartorna, säger Cecilia Geijer.
- De nya funktionerna, smarta söklösningarna och användarvänligheten innebär ett ansiktslyft för eniro.se, säger Michael Atlevi, VD på Apptus, som också framhåller affärsnyttan av att man lyckats skapa en lätt utbyggbar grundlösning för hela Eniros nordiska marknad.