Lunarstorm personligare med Apptus teknik

Apptus Technologies i Lund har levererat en lösning som innebär att Lunarstorms medlemmar enklare och med större precision hittar varandra.

Apptus har utvecklat en ”out-of-the-box”, en grundlösning för datingtjänster och sociala nätverk på internet (Apptus Social Networks Solution). Sökapplikationen är avsedd för sajter med hög datamängd och många besökare, som till exempel Lunarstorm, som är den största Community-siten i Skandinavien med cirka 400 000 unika besökare varje dag. Sökmotorn letar igenom medlemmarnas profiler och presenterar matchande personer efter kriterier som ålder, utseende, intressen och geografisk närhet: -Systemet matchar blixtsnabbt våra användares profiler och underlättar för dem att hitta vänner med samma intressen på ett lättanvänt sätt. Lösningen har avlastat vår infrastruktur och snabbat upp våra svarstider på webbplatsen på ett kostnadseffektivt sätt, säger Annelie Demred, sajtchef på Lunarstorm. -Det har varit en spännande utmaning att implementera ett söksystem för en portal med Lunarstorms datamängd och trafikintensitet. Användbarhet, kostnadseffektivitet och snabbhet har varit våra ledstjärnor, understryker Michael Mokhberi, affärsutvecklare på Apptus. - Med detta tar vi ett stort steg framåt mot personalisering av sociala nätverk och vi är övertygade om att det finns ett växande behov av våra unika söklösningar både i Sverige och internationellt.