Michael Atlevi tar över som VD för sökmotorutvecklaren Apptus Technologies i Lund

En spännande tillväxtmarknad, den unika högteknologiska spetskompetensen i företaget och möjligheten att skala upp Apptus till ett internationellt företag är avgörande för att Atlevi tar steget från från Telelogics huvudkontor i Malmö till Ideon efter 23 år.

- Jag ser fram emot att få göra ännu en spännande resa med alla mina branscherfarenheter som grund, säger Michael Atlevi, som triggas av ”uppstickarrollen” gentemot Apptus konkurrenter och betonar att ett litet skärpt bolag mycket väl kan ha konkurrensfördelar. - Det gäller att vara mer snabbfotad och lyhörd gentemot kundernas krav än vad de stora kan vara!

Produktifierade lösningar är en förutsättning för den internationella lansering som Apptus påbörjat.
- Vi ser ett flertal paralleller mellan Telelogics positiva utveckling och det vi vill åstadkomma med Apptus, betonar tf VD Gertrud Elisabet Bohlin, som inom kort går tillbaka till rollen som styrelseordförande. - Michael Atlevi tillför oerhört viktig erfarenhet till Apptus och vi är mycket glada över att han vill satsa på oss.

Atlevi kommer från mjukvaruföretaget Telelogic som arbetar med optimering av affärs-, IT- och produktutvecklingsprocesser. Han har arbetat inom konsultverksamhet, produktutveckling och marknad och innehaft flera tunga ledarroller, senast som President MD EMEA. Han tillträder i mitten av januari.