Apptus Technologies och hybris inleder e-handelssamarbete

hybris kunder  får tillgång till marknadsledande e-handelsteknik som möjliggör blixtsnabbt sök, enklare navigering och relevanta rekommendationer.

hybris kunder får tillgång till marknadsledande e-handelsteknik som möjliggör blixtsnabbt sök, enklare navigering och relevanta rekommendationer.

"Med Apptus teknik kan hybris kunder bättre förstå sina kunders behov och automatiskt göra rekommendationer, då vår teknik bygger på en självlärande algoritm, säger Michael Mokhberi, VD, på Apptus.

Apptus förser en mängd företag med smarta och personliga sökfunktioner som ger relevanta rekommendationer till kunder i över 42 länder, däribland Eniro, Bokus, CDON och Nelly i Sverige.

"Vi integrerar nu Apptus innovativa rekommendations- och sökmotor in i vår e-handelsplattform, säger Christer Alkesten, Nordenchef på hybris. Apptus skalbara teknik skräddarsyr e-handelsbutiker, och det är exakt vad våra kunder vill ha."

Apptus eSales förstärker den personliga shoppingupplevelsen och ger därmed ett snabbare avslut på en e-handelssida.

"Både Apptus och hybris har en stark ställning på marknaden och växer mycket snabbt. I norden innebär samarbetet att våra gemensamma kunder kan öka sin konkurrensfördel och försäljning, avslutar Christer Alkesten, Nordenchef på hybris.

För mer information kontakta:

Tina Jensen, Marketing Communications, Apptus Technologies AB
E-mail: tina.jensen@apptus.com

Apptus gör att köpare och säljare kommer närmare varandra genom direkt åtkomst till relevant och personligt anpassad information på Internet. Vi utvecklar innovativa lösningar baserade på vår plattform Theca™, som optimerar synergierna mellan sökning och försäljning hos företag inom onlineförsäljning och webbkataloger. Ett djupt engagemang i våra kunders behov gör att vi kan hantera komplexa lösningar och skapa en konkurrensfördel för ledande varumärken på Internet. Apptus grundades år 2000 och är ett privatägt företag med huvudkontor i Sverige och säljkontor i Europa och Nordamerika. Bland våra kunder finns ledande företag inom e-handel och lokalt sök i 42 länder. Exempel på kunder är CDON, Eniro, Bokus, Nelly, Truvo, ATEA och European Directories. För mer information, besök oss på www.apptus.com

hybris är en ledande leverantör av programvara för flerkanalsförsäljning och kommunikation med fokus på konsekvent, koordinerad och skräddarsydd information i alla kanaler och genom alla faser av kundcykeln. Resultatet är en integrerad lösning som stödjer industrialisering och automatisering av kommunikation, försäljning och supportprocesser. hybris går i spetsen för utvecklingen av nya idéer inom området och gör det möjligt för företag att kommunicera och sälja via alla kanaler på ett konsekvent och effektivt sätt. hybris etablerades 1997 och har en väldokumenterad meritlista vad gäller lönsamhet och tillväxt samt ambitiösa framtida planer för expansion. Huvudkontoret finns i München och företaget har även kontor i Storbritannien, USA, Nederländerna, Österrike, Schweiz och Sverige. Företaget representeras internationellt via ett nätverk av engagerade teknik- och företagspartners inom hela Europa och USA. De har mer än 200 kunder över hela världen som i sin tur tillhandahåller fler än 1 500 webbplatser som drivs via hybris. Kunderna består av globala varumärken inom detalj- och tillverkningsindustrin som Ericsson, SCA, Alfa Laval, H&M, Toys 'R' Us, Adidas, Pirelli, Conrad, Norgren, Lufthansa, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Bunzl UK & Ireland, Phonak, Waterstone’s och Rexel.

För mer information om hybris besök www.hybris.com