• Apptus/

Atea, en av Europas ledande IT-infrastrukturleverantörer, väljer Apptus för att skapa en intelligentare e-handelslösning

Atea, den ledande IT-infrastrukturleverantören i Norden och Baltikum, har valt Apptus för att bygga upp en intelligentare lösning för sitt e-handelssystem på de nordiska och baltiska marknaderna. Med Apptus hjälp kan de nu helt automatiskt förändra innehållet på sina webbsidor utifrån enskilda användare som har individuella produkt, pris- och leveransavtal.

”Vi gjorde en noggrann utvärdering av marknaden och fann att Apptus kompetens och resurser gjorde dem till det bästa alternativet för att få en lösning som matchade både våra behov och våra tids- och kostnadsramar.” säger Zlatko Ninic CIO i Atea. Apptus lösning innebär att kunder som loggar in i Ateas eSHOP enbart ser de varor samt pris- och leveransavtal som gäller för deras företag, myndighet eller organisation. Systemet filtrerar i realtid det som visas och användaren söker automatiskt enbart bland de relevanta produkterna. Systemet kommer även att kunna föreslå produkter utifrån respektive företags köp- och sökhistorik. ”För att skapa en lösning med kapacitet att hantera det stora antal kunder, avtal och produkter som finns i Ateas databas, behövs ett system som kan hantera den komplexitet som uppstår när affärslogiken kräver att en stor mängd relationer och förutsättningar undersöks och kombineras i realtid i syfte att kunna erbjuda kunden rätt produkt till rätt pris.” säger Michael Mokhberi, Vd i Apptus. ”Apptus lösning var oerhört bekväm. Vi hade redan en fungerande e-handelslösning och en omfattande mängd affärsdata, men de kunde enkelt integrera sin lösning i vårt system ” säger Zlatko Ninic.