Bokia.se väljer Apptus eSales för att öka konverteringsgraden i e-handeln

Bokia.se, en av landets ledande bokhandelskedjor, väljer Apptus e-handelslösning eSales för att skapa en mer individanpassad e-handel. Fokus ligger på en förhöjd användarupplevelse som gör att de trafikdrivande marknadsföringsaktiviteterna som Bokia.se gör kommer att resultera i fler köpavslut än tidigare.

Bokia.se har satsat mycket på att driva trafik till sin e-handel, men har med sitt stora utbud på närmare 7 miljoner boktitlar växt ur den tidigare funktionaliteten som guidat kunden fram till produkten. Därför väljer nu Bokia.se att implementera eSales för att skapa en bättre relevans i e-handeln. För Bokias kunder innebär detta förbättrad navigering och sökresultat, samt en personaliserad upplevelse då den tekniska lösningen bakom eSales kartlägger kundens beteende och kan komma med relevanta produktrekommendationer som kunden med stor sannolikhet kommer att tycka om.

Bokia.se valde Apptus dels på grund av sina goda referenser inom personalisering som ofta leder till ökad konverteringsgrad, men även på grund av eSales förmåga att kunna hantera stora datamängder vilket innebär att eSales, utan problem, kan hantera Bokia.ses växande sortiment.

”Med Apptus eSales implementerat ser vi nu att den trafikdrivande marknadsföringen vi gör ger bättre resultat. Väl inne i e-handeln finns nu eSales där och ger varje enskild besökare en relevant upplevelse”, säger Henrik Palmquist, IT-Chef på Bokia Akademibokhandeln.

För Apptus innebär det nya samarbetet med Bokia.se att man nu levererar relevanta och personaliserade upplevelser för Sveriges fyra största bokhandelskedjor på nätet.

”Det känns otroligt roligt att få jobba med Bokia.se. Att de redan sett så fantastiska resultat på konvertering och försäljning bekräftar att våra gemensamma ansträngningar och kompetenser är en styrka för hela bokbranschen”, säger Michael Ericsson Business Area Manager på Apptus Technologies.

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Tina Jensen på Apptus, 0701-66 41 07, tina.jensen@apptus.com

Apptus Technologies tillhandahåller lösningar för e-handel och sök. Apptus självlärande teknik levererar relevant personaliserad information, enkelt, automatiserat och blixtsnabbt. Tekniken används idag av marknadsledande bolag och möjliggör bättre besöksstatistik och en ökad försäljning. Bolaget grundades i Sverige år 2000 och blev snabbt marknadsledande i Norden. Apptus har idag kunder i ett flertal regioner världen över, bland annat i Europa, Nordamerika och Australien. Mer information om Apptus finns på www.apptus.com.

Om Bokia Akademibokhandeln

Akademibokhandeln och Bokia är Sveriges ledande bokhandelskedjor med ca 130 butiker spridda över landet, 42 av dessa drivs av franchisetagare. Sortimentet består främst av böcker samt pappers- och kontorsvaror. Bokia har också internetförsäljning via www.bokia.se.

Vid årsskiftet gick Akademibokhandeln och Bokia samman. Integrationsarbetet pågår och tills vidare drivs verksamheterna som två separata kedjor, med var sitt kunderbjudande. Framöver kommer verksamheten att drivas under varumärket Akademibokhandeln. Tillsammans omsätter kedjorna ca 1,7 miljarder kronor.