• Apptus/

Lundabolaget Apptus rekryterar för att möta ökad efterfrågan på e-handelslösningen eSales

Apptus, den ledande Nordiska leverantören av teknik för automatiserad och beteendestyrd e-handel, ser en starkt ökad efterfrågan på bolagets intelligenta e-handelslösning eSales. Därför rekryterar Apptus nu bland annat en säljchef, en ekonomichef och systemutvecklare. Totalt rör det sig om sju nya tjänster till kontoret i Lund och två tjänster utomlands.

– Allt fler ehandlare väljer Apptus intelligenta mjukvarulösning för att automatiskt kunna kartlägga, analysera och lära sig av kundernas beteende i realtid. För att klara tillväxten och samtidigt vidareutveckla eSales behöver vi nu utöka vår kapacitet i Lund inom både systemutveckling och försäljning, säger Michael Mokhberi, VD för Apptus.

På säljsidan ska Apptus under hösten rekrytera en global säljchef, en säljare för Norden samt en ny ekonomichef. Apptus behöver dessutom rekrytera en systemutvecklare med ansvar för eSales molnlösning, en it-tekniker med ansvar för kundsupport, en technical services-expert samt en key account manager.

Apptus, som idag har 38 anställda, håller även på att rekrytera pre-sales ansvariga i både England och Tyskland.

Apptus eSales analyserar kundbeteende i realtid och förutspår kundens nästa steg. Utifrån kundens beteende skapar eSales ett relevant produktutbud som individualiserats till att bara presentera produkter som kan passa kunden. Med Apptus eSales rekommendationsteknik kan kunden även få produktrekommendationer som med stor sannolikhet är av intresse.

Mer information om rekryteringen finns på Apptus.com.

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Sören Meelby på Apptus, 070-166 41 41, soren.meelby@apptus.com

Om Apptus
Apptus är ledande inom beteendestyrd e-handel i Norden. Apptus intelligenta mjukvara hjälper e-handlare att i realtid kartlägga, analysera och lära sig av besökarnas beteende, vilket gör att e-handlaren kan presentera relevanta produkter och erbjudanden för varje enskild individ. Apptus har sedan bolaget grundades i Sverige år 2000, hjälpt marknadsledande bolag att optimera försäljningsstrategier i digitala kanaler. Apptus har närvaro i ett tiotal länder, däribland Sverige, Storbritannien och Tyskland.
www.apptus.com