• Apptus/

Nordens ledande skönhetskedja, KICKS, kompletterar sin webbshop med en ny söklösning från Apptus Technologies

Skönhetskedja KICKS investerar i ny teknik för nästa generations e-handel. För att ta shoppingupplevelsen till en ny nivå integreras high-tech lösningar i de fysiska butikerna och i webbshoppen kicks.se. Med hjälp av e-handelsverktyget eSales kommer varje att kund ges en individuell shoppingupplevelse som inspirerar.

Skönhetskedja KICKS väljer nu att koppla på Apptus intelligenta säljare eSales till sin webbshop. Med eSales ska KICKS kunna kartlägga sina kunders beteende och därmed kunna presentera och rekommendera dofter, makeup, hudvård och hårvård som passar besökaren. Tekniken bakom eSales möjliggör att e-handlare kan beräkna vilka produkter som har stor sannolikhet att leda till köp samtidigt som den selekterar bort produkter som troligtvis inte kommer att leda till köp. Resultatet blir en upplevelse som känns relevant för kunden.

”Varumärket KICKS står för hög servicenivå och expertkunskap inom skönhet och kosmetik. Vi kopplar nu på eSales för att kunderna ska uppleva samma höga service- och kompetensnivå i vår webbshop som de får i den fysiska butiken. Vi ser redan resultat, vår webbshop har en tillväxt som är över vår tidigare förväntan”, säger Kenneth Grönlund, E-business Manager på KICKS.

KICKS arbetar kontinuerligt med att ta fram integrerade lösningar där fysiska upplevelsen i butik möter de digitala möjligheterna. Syftet är att skapa en högklassig upplevelse för kunden och samtidigt skapa bästa förutsättningar för köptillfällen.

”KICKS är ett företag som ligger i framkant med att integrera tekniska lösningar i butik med syfte att stödja säljprocesser. Samtliga butiker har utrustats med iPads för att erbjuda hela e-handelns sortiment i alla butiker. Det känns kul att vi med eSales kan bidra till KICKS framåt marsch inom e-handelsområdet”, säger Martin Börjesson, Account Manager på Apptus Technologies.

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Tina Jensen på Apptus, 0701-66 41 07, tina.jensen@apptus.com

Om Apptus Technologies

Apptus Technologies tillhandahåller lönsamma lösningar inom e-handel och sök. De är marknadsledande i Norden. Apptus är experter på att leverera relevant personaliserad information, enkelt, automatiserat och blixtsnabbt. Den självlärande tekniken ger bättre besöksstatistik och ökad försäljning. Apptus hjälper katalogföretag och e-handlare i över fyrtio länder att göra bättre affärer. Bland kunderna finns Eniro, Hitta.se, FCUK, Bokus, CDON, Sensis, Quebecor, Hallmark och Nelly. Nyligen expanderade bolaget till England, men huvudkontoret ligger i Lund. Bolaget är grundades 2000. Mer information om Apptus finns på www.apptus.com

Om KICKS

KICKS är den ledande skönhetskedjan i Norden och består av över 240 butiker: 143 i Sverige, 16 i Finland och 81 i Norge. Med attraktiva varumärken inom doft, makeup, hudvård och hårvård samt välutbildade skönhetsexperter i butik erbjuder KICKS ett modernt och internationellt koncept. KICKS Kosmetikkedjan AB ingår i Axstores.

Taggar: