• Apptus/

Revolutionerande svensk teknik bakom ett av Sveriges snabbast växande byggföretag, Bygghemma

Ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag, Bygghemma.se, väljer Apptus Technologies svenskutvecklade digitala säljare som framgångsrikt används av kunder i över 40 länder.

”Vi är mycket imponerade av Apptus eSales som förstår våra kunders behov, lämnar precisa rekommendationer och erbjuder en intelligent och självlärande sökfunktionalitet”, säger Patrik Rees, VD på Bygghemma.

Med hjälp av Apptus eSales ska Bygghemmas sajt optimeras. Den unika teknologin möjliggör personaliserad sök, rekommendationer och erbjuder Bygghemma möjligheten att leverera riktat innehåll baserat på hur deras kunder använder sajten.

”Tack vare att den nya lösningen automatiserar alla processer som tidigare gjorts manuellt, kommer Bygghemma göra stora kostnadsbesparingar, samtidigt som vi har en framtidssäkrad och skalbar lösning som automatiskt anpassar sig till nya trender och förutsättningar, fortsätter Patrik Rees”.

Apptus eSales möjliggör nästa generations e-handel, som vilar på en serie självlärande algoritmer som utvecklats under ett decennium. Tekniken tar hänsyn till köparens köp, sök- och klickhistorik. Allt för att automatiskt kunna rekommendera och identifiera olika profiler och möblera e-butiken utifrån varje enskild köpares beteende och intresse.

”Apptus leder utvecklingen inom e-handel då vi är först i världen med en enhetlig lösning för personlisering, sök och rekommendationer säger Michael Mokhberi, VD på Apptus. ”För e-handlare ger vår säljmotor betydligt bättre köpavslut då utmaningen är att visa rätt produkt för rätt köpare vid rätt tillfälle”.

Apptus eSales är världens mest avancerade digitala säljare, speciellt utvecklad för e-handlare som målgrupp. Apptus har kunder i Europa, Nordamerika och Australien.

För ytterligare information

kontakta marknadsansvarig Tina Jensen på Apptus, 0701-66 41 07, tina.jensen@apptus.com

Apptus Technologies tillhandahåller en blixtsnabb säljmotor som är världsledande inom e-handel och sök. Den självlärande tekniken ger direkttillgång till relevant information. Apptus hjälper katalogföretag och e-handlare i över fyrtio länder att göra bättre affärer. Bland kunderna finns Eniro, Hitta, Bokus, Cdon och Nelly . Nyligen expanderade bolaget till England, men huvudkontoret ligger i Lund. Bolaget grundades 2000. Mer information om Apptus finns på www.apptus.com

Om Bygghemma.se

Bygghemma.se är byggvaruhuset på nätet.

Intresset för hem, renovering och inredning har vuxit konstant och vi är övertygade om att det har kommit för att stanna. Bygghemma.se erbjuder ett brett sortiment av kända svenska varumärken - levererade direkt till dörren. Vi utökar sortimentet kontinuerligt - idag kan vi erbjuda över 100 000 artiklar - allt samlat på ett ställe! Välkända produkter i kombination med vårt enkla och smarta erbjudande gör det enkelt och tryggt att vara kund hos oss. Varje månad har vi ca 500 000 besökare! Vi är certifierade enligt kraven för Certifierad E-handel. Från 1 februari 2012 så är även bygghemma.se en del av XL BYGG.