• Apptus/

Sveriges bästa e-handelssajt, Byggmax.se, tar in Apptus framgångsrika e-handelslösning eSales

Byggmax, som nyligen vann pris för bästa e-handelssajt, lanserar en ny e-handel där Apptus eSales ska ge varje kund en individuell upplevelse och göra så att kunden enkelt hittar vad den söker.

Byggmax är en av Sveriges snabbast växande byggvarukedjor för hemmafixare och proffs. Stora satsningar har gjorts genom åren på e-handel bland annat med instruktionsfilmer som gör det så enkelt som möjligt för kunderna att komma igång att bygga och realisera sina byggprojekt.

Byggmax tar nu hjälp av Apptus eSales för att optimera kundens upplevelse. Tekniken som eSales bidrar med kan liknas vid att kunden möter en stjärnsäljare i en fysisk butik som snabbt identifierar dennes behov och föreslår passande varor. Den revolutionerande tekniken kan inte enbart föreslå varor som passar utan väljer även bort sådant som med stor sannolikhet inte kommer att leda till köp.

”Vi sökte efter en leverantör som rent teknikmässigt kan hålla samma höga nivå som våra ambitioner för vår e-handel. Så fort vi såg vad Apptus kunde erbjuda kändes valet självklart.

Apptus har en intelligent sökmotor, möjlighet att personalisera innehållet och ge våra kunder relevanta produktrekommendationer. Vi har inte hittat någon leverantör som har lika bra lösningar för e-handel som Apptus”, säger Mia Kamlén, Webbchef på Byggmax.

Det nya samarbetet med Byggmax gör att Apptus stärker sin ställning som leverantör inom byggvarubranschen då Byggmax blir det andra stora byggvaruhuset att använda sig av Apptus smarta teknik för e-handel. Den nya e-handeln lanseras sommaren 2013 där Apptus samarbetspartner Avensia hjälper till med implementeringen av tekniken.

"Byggmax kommer att dra full nytta av eSales funktioner i alla försäljningskanaler. Byggmax webbkunder kommer att uppleva den servicegrad och lyhördhet som man förväntar sig av marknadens främsta e-handelslösningar”, säger Robin Gustafsson, VD på Avensia.

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Tina Jensen på Apptus, 0701-66 41 07, tina.jensen@apptus.com

Apptus Technologies tillhandahåller lönsamma lösningar inom e-handel och sök. De är marknadsledande i Norden. Apptus är experter på att leverera relevant personaliserad information, enkelt, automatiserat och blixtsnabbt. Den självlärande tekniken ger bättre besöksstatistik och ökad försäljning. Apptus hjälper katalogföretag och e-handlare i över fyrtio länder att göra bättre affärer. Bland kunderna finns Eniro, Hitta.se, Bokus, CDON, Sensis, Quebecor, Hallmark och Nelly. Nyligen expanderade bolaget till England, men huvudkontoret ligger i Lund. Bolaget är grundades 2000. Mer information om Apptus finns på www.apptus.com

Om Byggmax

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 63 butiker i Sverige från Vellinge till Luleå. Företaget omsatte cirka 2,8 miljarder kronor år 2010 och fortsätter att expandera kraftigt. Byggmax finns även med 22 anläggningar i Norge och 9 i Finland, det totala antalet butiker är 94. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. För mer information se www.byggmax.se