Sveriges största barnbutik, Jollyroom, väljer Apptus eSales

Jollyroom.se satsar på att ta en ledande position inom näthandel av barn- och babyprodukter i Norden. Sortimentet består av artiklar för gravida och barn mellan 0-12 år. Med Apptus Technologies e-handelslösning, eSales, ska de skapa Nordens snabbaste och smartaste sajt.

Med lång branscherfarenhet inom e-handel har Jollyrooms nätbutik haft en stark tillväxt sedan starten 2011 och är Sveriges största barnbutik på nätet. Med ett sortiment på numera 20 000 produkter har nätbutiken växt ur sitt nuvarande e-handelsformat.

Jollyroom lanserar nu en smartare e-handel och implementerar Apptus eSales. Med Apptus kommer Jollyrooms kunder att behöva lägga mindre tid på sök då relevanta produkter kommer att finnas tillgängligt snabb och smidigt - vilket ligger helt i linje med Jollyrooms affärsidé.

”Med en helt ny design, förbättrad navigation och eSales som sköter relevans så kommer kundernas upplevelse att öka markant. Med eSales kommer vi att kunna avlasta resurser som idag arbetar med att skapa relevans mellan produkter manuellt, detta kommer eSales att automatisera helt. Vi har höga förväntningar på att nylanseringen av e-handeln kommer att leda till en ordentlig konverteringsökning”, säger Alexandra Rydén, Marknadsansvarig på Jollyroom.

Jollyroom väljer att köra eSales genom Apptus egna molntjänst för att minimera tidsåtgång för implementation och drift och istället kunna fokusera på själva nyttjandet av lösningen.

”Jollyroom är ett mycket intressant företag som vi är glada över att få arbeta tillsammans med. Inte minst intressant är deras möjligheter och behov att personalisera upplevelsen för varje besökare. Jollyrooms vision matchar Apptus egna väldigt väl och vi ser fram emot att hjälpa dem med att få automationen de behöver på plats för att hinna göra ännu mer med samma resurser”, säger Michael Ericsson, Business Area Manager på Apptus Technologies.

Den självlärande tekniken bakom eSales bygger på en unik matematisk algoritm som kartlägger och identifierar kundens behov, efter dess beteende på sajten och presenterar sedan relevanta produkter.

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Tina Jensen på Apptus, 0701-66 41 07, tina.jensen@apptus.com

Apptus Technologies tillhandahåller lösningar för e-handel och sök. Apptus självlärande teknik levererar relevant personaliserad information, enkelt, automatiserat och blixtsnabbt. Tekniken används idag av marknadsledande bolag och möjliggör bättre besöksstatistik och en ökad försäljning. Bolaget grundades i Sverige år 2000 och blev snabbt marknadsledande i Norden. Apptus har idag kunder i ett flertal regioner världen över, bland annat i Europa, Nordamerika och Australien. Mer information om Apptus finns på www.apptus.com.

Om Jollyroom

Jollyroom.se erbjuder Sveriges största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har marknadens största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder. Vår nätbutik är alltid öppen och ger tillgång till vårt kompletta sortiment av kända och kvalitetssäkrade varumärken.

Jollyroom är ett företag uppbyggt på stor erfarenhet inom näthandel och butiksverksamhet. År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med en omsättning på 4,5 mdkr.