aPROch AB bildar nya dotterbolag

Report this content

aPROch AB bildar nya dotterbolag aPROch AB har bildat dotterbolaget aPROch Development & Administration AB. Utöver denna bolagsbildning planerar aPROch AB att under mars kommersialisera ännu ett affärsområde genom dotterbolaget aPROch Education AB. aPROch Development & Administration AB är ett helägt dotterbolag till aPROch AB. Bolaget utvecklar innovativa mobila system och tjänster för bl.a. handdator och mobiltelefonbranschen. aPROch Development & Administration AB hanterar externt produktutvecklingsarbete gentemot aPROch:s samarbetspartners samt aPROch koncernens interna produktutveckling och administration. aPROch Education AB kommer att utveckla och marknadsföra innovativ teknik som effektiviserar, höjer utbildningskvalitén och reducerar kostnader inom utbildningsväsendet. aPROch:s målsättning är att aPROch Education AB i framtiden kommer att vara samägt mellan aPROch AB och en större aktör inom utbildnings- och läromedelssektorn. Diskussioner pågår mellan aPROch och presumtiva ägarpartners. Den huvudsakliga kundgruppen i Sverige är kommunala och privata skolor. Då aPROch Education:s produkter inte har några geografiska eller nationella begränsningar kommer marknadsföring och försäljning även att ske internationellt. aPROch Education AB beräknas nå ett positivt kassaflöde under 2002. aPROch AB (publ.) är sedan december 2000 noterat på AktieTorget och är moderbolag till de tre dotterbolagen aPROch Golf AB, aPROch Medi AB och aPROch Development & Administration AB. Tillika är det amerikanska bolaget aPROch Golf Inc. dotterbolag till aPROch Golf AB. Utöver dessa bolag planeras aPROch Education AB att bildas under mars 2002. aPROch utvecklar och marknadsför mobila system och tjänster för bl.a. handdator- och mobiltelefonbranschen. Systemen och tjänsterna kan med kort utvecklingstid anpassas till en stor mängd användningsområden inom bl.a. sport, industri, utbildning och sjukvård. Ängelholm den 8 mars 2002 För mer information kontakta: Stefan Lundgren VD, aPROch AB (publ.) 0431 - 41 77 80 stefan@aproch.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00070/wkr0002.pdf