aPROch Golf AB bildar dotterbolag i USA

aPROch Golf AB bildar dotterbolag i USA aPROch Golf AB utvecklar och marknadsför aPROch Golf System som är baserat på en patentsökt systemteknologi bestående av egenutvecklade handdatorer och mjukvaror. Företaget meddelar att man nu har bildat ett amerikanskt dotterbolag aPROch Golf Inc., med kontor i Ponte Vedra Beach, Florida. aPROch Golf System har blivit en stor nyhet på den europeiska marknaden med dess små handdatorer, analysprogram samt övningsmjukvara. aPROch Golf AB har nyligen tecknat avtal med Annika Sörenstam vilket innebär att hon är ambassadör för företagets produkter. aPROch Golf System introducerades på den amerikanska marknaden i samband med golfmässan i Orlando, Florida i januari 2001, där det fick ett mycket positivt mottagande. - Produkterna har väckt ett oerhört intresse över hela Europa, säger Stefan Lundgren, VD för aPROch AB. - Att satsa på nya internationella marknader är en del av vår företagsstrategi. Den amerikanska marknaden är mycket spännande och viktig för oss i och med att den utgör ca 50% av den totala golfmarknaden i världen, fortsätter Lundgren. Marknadschef för aPROch Golf, Inc. är Juleigh Furlong som har en mångårig erfarenhet från golfbranschen, bl.a. som marknadschef på PGA Tour. - Det faktum att aPROch Golf System är så smidigt och lättanvänt attraherar golfspelarna mest av allt, säger Johan Holmsten, marknadschef för aPROch Golf AB. - Golfspelare världen över, såväl nybörjare som spelare på touren, börjar nu förstå hur mycket information aPROch Golf System kan ge, fortsätter Holmsten. Med aPROch Golf System kan spelaren registrera sina slag med en enkel knapptryckning. Efter rundan överför spelaren sitt resultat till sin PC där han får analyser av sitt spel samt förslag på praktiska övningar för att förbättra sitt spel. aPROch AB (publ.) är noterat på AktieTorget sedan den 15 december 2000. aPROch AB bedriver verksamhet i tre dotterbolag, aPROch Golf AB, aPROch Medi AB och aPROch Tennis AB. Ponte Vedra Beach den 20 mars 2001 För mer information kontakta: Stefan Lundgren Juleigh Furlong VD, aPROch AB (publ) U.S. Marketing Director 0431-41 77 80 +1-904-703-0891 stefan@aproch.com jfurlong@aproch.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00310/bit0001.pdf