Nya distributörsavtal för aPROch Golf AB

Nya distributörsavtal för aPROch Golf AB aPROch Golf System finns nu tillgänglig på golfmarknaderna i både Norge och Polen. aPROch Golf AB har skrivit avtal med distributörer i båda länderna. - Dessa avtal ligger helt i linje med företagets marknadsstrategi. Samtidigt som vi storsatsar på en expansion i USA, med en egen organisation så växer vi kraftigt på den europeiska marknaden. Att ta steget in på den Östeuropeiska marknaden är väldigt positivt. Golfsporten växer sig starkare och större för varje år i Östeuropa och då skall vi vara där för att hjälpa dem att sätta en standard för hur man systematiserar sin träning. Polen är också ett golfland som lockar många golfturister året om, säger marknadschefen Johan Holmsten. Det Norska avtalet kommer helt naturligt eftersom aPROch tidigare tillkännagett ett samarbete med Norska Golfförbundet. - Norge ser vi som en del av vår hemmamarknad. För aPROch är det oerhört viktigt att ha en stor marknad och ett känt varumärke på hemmamarknaden, säger Marknadschef Johan Holmsten. aPROch Golf AB har tidigare i år tecknat avtal med Annika Sörenstam. Avtalet innebär att Annika Sörenstam är affischnamn och ambassadör för aPROch Golf AB:s produkter. Efter en positiv introduktion på den amerikansk golfmässan i Orlando, Florida (PGA Merchandise Show 2001), så ser vi oerhört positivt på framtiden, säger Stefan Lundgren, VD. aPROch AB (publ.) är noterat på AktieTorget sedan den 15 december 2000. aPROch AB bedriver verksamhet i tre dotterbolag, aPROch Golf AB, aPROch Medi AB och aPROch Tennis AB. aPROch Golf AB har under flera års tid utvecklat ett patentsökt heltäckande system för golfspelare, aPROch Golf System. Systemet består av egenutvecklade handdatorer och datormjukvaror. Ängelholm den 22 februari 2001 För mer information kontakta: Johan Holmsten Marknadschef, aPROch Golf AB 0431-41 77 80 johan.holmsten@aproch.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00770/bit0001.pdf