Nytt distributörsavtal för aPROch Golf AB värt minst 1 miljon kronor

Nytt distributörsavtal för aPROch Golf AB värt minst 1 miljon kronor aPROch Golf AB har tecknat distributörsavtal med en distributör i Italien. Efter en bra start på säsongen växer sig aPROch Golf AB starkare på den europeiska marknaden. aPROch Golf etablerar sig i Italien. Avtalet är värt minst 1 miljon kronor. - Helt enligt företagets målsättning kommer det löpande nya distributörsavtal. Vart vi än kommer så väcker aPROch Golf Training System stor uppmärksamhet och att vi nu har tecknat avtal med Italien gör att vi blir större och starkare på den europeiska marknaden säger marknadschefen i aPROch Golf AB, Johan Holmsten. Tidigare i år har aPROch utökat antalet distributörer genom avtal med en distributör på Irland värt minst 4,3 miljoner kronor samt även avtal med Norge och Polen. aPROch har etablerat aPROch Golf Inc. som är ett helägt dotterbolag i Florida, USA. aPROch Golf Inc. har fokus på den amerikanska marknaden där 55% av världens golfare finns, fortsätter Holmsten. aPROch Golf AB har tidigare i år även tecknat avtal med Annika Sörenstam. Avtalet innebär att Annika Sörenstam är affischnamn och ambassadör för aPROch Golf AB:s produkter. aPROch Golf AB finns idag representerat i följande länder Danmark, Norge, Holland, Belgien, Luxemburg, Schweiz, Italien, Tyskland, Polen, Sverige, England, Irland, Liechtenstein och USA. aPROch AB (publ.) är noterat på AktieTorget sedan den 15 december 2000. aPROch AB bedriver verksamhet i tre dotterbolag, aPROch Golf AB, aPROch Medi AB och aPROch Tennis AB. aPROch Golf AB har under flera års tid utvecklat ett patentsökt heltäckande system för golfspelare, aPROch Golf Training System. Systemet består av egenutvecklade handdatorer och datormjukvaror. Ängelholm den 18 juni 2001 För mer information kontakta: Johan Holmsten Marknadschef, aPROch Golf AB 0431-41 77 80 johan.holmsten@aproch.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/18/20010618BIT00310/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/18/20010618BIT00310/bit0002.pdf