Nytt distributörsavtal för aPROch Golf AB värt minst 4,3 miljoner

Nytt distributörsavtal för aPROch Golf AB värt minst 4,3 miljoner aPROch Golf AB har skrivit distributörsavtal med en distributör på Irland. Lagom till att säsongen startar etablerar sig aPROch Golf på Irland. Avtalet löper på tre år och är värt minst 4,3 miljoner kronor. aPROch Golf AB växer sig starkare på den Europeiska marknaden. - Helt enligt företagets strategi kommer det löpande nya distributörsavtal. Vart vi än kommer så väcker aPROch Golf System stor uppmärksamhet och att vi nu har tecknat avtal med Irland gör att vi blir större och starkare på den europeiska marknaden. Tidigare i år har vi skrivit avtal med Norge och Polen. Vi har också förfrågningar från andra länder i Europa och Asien, säger marknadschefen i aPROch Golf AB, Johan Holmsten. aPROch Golf AB har tidigare i år tecknat avtal med Annika Sörenstam. Avtalet innebär att Annika Sörenstam är affischnamn och ambassadör för aPROch Golf AB:s produkter. - Efter en positiv introduktion på den amerikansk golfmässan i Orlando, Florida (PGA Merchandise Show 2001), så ser vi oerhört positivt på framtiden, säger Stefan Lundgren, VD. aPROch Golf AB finns idag representerat i följande länder Danmark, Norge, Holland, Belgien, Luxemburg, Schweiz, Tyskland, Polen, Sverige, England, Liechtenstein och i USA aPROch AB (publ.) är noterat på AktieTorget sedan den 15 december 2000. aPROch AB bedriver verksamhet i tre dotterbolag, aPROch Golf AB, aPROch Medi AB och aPROch Tennis AB. aPROch Golf AB har under flera års tid utvecklat ett patentsökt heltäckande system för golfspelare, aPROch Golf System. Systemet består av egenutvecklade handdatorer och datormjukvaror. Ängelholm den 16 mars 2001 För mer information kontakta: Johan Holmsten Marknadschef, aPROch Golf AB 0431-41 77 80 johan.holmsten@aproch.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00360/bit0001.pdf