• APSIS/

APSIS avslutar 2020 med en tillväxt på 320% för deras all-in-One marknadsföringsplattform APSIS One

Det globalt verkande företaget APSIS med huvudkontor i Malmö har avslutat 2020 med en tillväxt på 320% för deras all-in-One marknadsföringsplattform APSIS One. Efter lanseringen 2019 har APSIS One haft en snabb tillväxtkurva och APSIS innehar nu två av de fem största nordiskt baserade digitala marknadsföringsplattformarna.

APSIS One är en all-in-One marknadsföringsplattform med kraftfulla segmenterings- och personaliseringsmöjligheter. APSIS One är plattformen som skapats av marknadsförare för marknadsförare - med starkt fokus på användarvänlighet, att integrera system och nyttja dina data till max för att skapa personaliserad marknadsföring.

Efter den stadiga tillväxten under sitt första år har APSIS One trots coronavirusets globala påverkan noterat en ordentlig tillväxtkurva under den andra halvan av 2020. VD:n Emma Dyga lyfter flera faktorer som har varit bidragande: “APSIS One har förmågan att generera mätbart värde för företag och organisationer även under denna svåra tid. Automatiseringens kraft gör det också möjligt för företag som har det kämpigt att effektivisera och fortsätta tillhandahålla tjänster och produkter trots minskade intäkter.”

Även om APSIS inte märkte av någon ordentlig nedgång av kunder som valde APSIS One under första delen av 2020 så sticker ökningen efter sommaren verkligen ut. “Vi har fortsatt att utveckla APSIS One trots corona-pandemin, och vi ser verkligen belöningen för det nu då vår kontinuerligt förädlade produkt förstärker sig som ett förstklassigt alternativ för digitala marknadsförare i Norden”, säger Emma Dyga.

Då nästan 100 nya kunder ansluter sig till plattformen varje månad är kommunikationen med och introduktionen för nya kunder nyckeln till fortsatt framgång och tillväxt för APSIS One. Chief Commercial Officer (CCO) Jakob Lunøe belyser det som huvudfokus för APSIS. “Det är en sak att marknadsföra och sälja en plattform, men det är något helt annat att få kunder att komma igång och få dem att se det stora värdet som APSIS One kan skapa. Därför får alla nya kunder en Engagement Consultant som tar dem igenom de första stegen med plattformen och säkerställer att de får ut max av APSIS One.”

APSIS har kontor i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Benelux, Hong Kong och Singapore, och levererar tjänster till nästan 3000 kunder i 50+ länder. APSIS One är en molnbaserad plattform som är byggd med den senaste teknologin. Den erbjuder inbyggda verktyg för email- och SMS-marknadsföring, automatiserade flöden och möjlighet att spåra webbplatsinteraktioner för att berika dina data. Kombinerat med inbyggda integreringar till system som Microsoft Dynamics CRM, Magento, Episerver och Sitecore ger APSIS One marknadsförare möjlighet att spåra, marknadsföra och mäta över flera digitala kontaktpunkter.

Chief Product Officer (CPO) Jonas Bertelsen står förväntansfull inför APSIS Ones framtidsmöjligheter: “APSIS One är en all-in-One marknadsföringsplattform som konstant förädlas och utvecklas. Vi har bara börjat skrapa på ytan av dess potential med att addera fler kanaler, integreringar och funktioner för att förenkla varje marknadsförares vardag. Vårt mål är att tillhandahålla de essentiella verktygen för alla digitala marknadsförare i en enda plattform, fullt integrerad och med kraft att personalisera efter eget behov.”

Då det imponerande 2020 är på väg mot sitt slut ser inte Emma Dyga några tecken på att saker och ting ska börja sakta ner: “Vi har gjort stora investeringar i vår plattform och organisation, och vi märker av ett växande intresse på den nordiska marknaden men även ute i resten av Europa. APSIS One ger marknadsförare möjligheten att komma igång med en sofistikerad och kraftfull marknadsföringsplattform på några dagar eller veckor. Under de nuvarande svåra omständigheterna är tiden det tar att få ut en investering på marknaden av största vikt. Därför fortsätter vi kontinuerligt att investera i en plattform som är enkel att komma igång med, enkel att använda och enkel att växa med.”

Sedan starten 2001 har APSIS vuxit och blivit den ledande leverantören av digitala marknadsföringslösningar på den nordiska marknaden, och de anställer över 250 personer i nio länder. Oavsett ifall det gäller e-postmarknadsföring, automatiserade flöden eller lead management så kombinerar våra experter teknologi med erfarenhet för att garantera dig den perfekta personaliserade lösningen som ditt företag förtjänar. 2019 lanserade man APSIS One, en all-in-One marknadsföringsplattform med de essentiella verktygen för alla digitala marknadsförare.

För vidare information:

Niklas Jakobsson, Head of Commercial Operations

niklas.jakobsson@apsis.com

+46 700 31 70 44

Om APSIS APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. Mer information: www.apsis.com

Citat

Emma Dyga, VD