• APSIS/

APSIS och KitchenTime fördjupar samarbetet – automatiserar flera funktioner inom marknadsavdelningen

APSIS har varit en del av KitchenTimes automatiseringsprocess sedan ett år tillbaka och nu väljer e-handelssuccén att fördjupa samarbetet för att därmed automatisera ännu fler arbetsflöden. Det nya avtalet skrivs efter att företagets försäljning via e-post ökat med cirka 70 procent det senaste halvåret. KitchenTime satsar nu på en mer omfattande lösning kring automatiserad marknadsföring genom APSIS.

För fem år sedan startade de två e-handelsentreprenörerna Joel Falck och Anton Malmberg från Uppsala företaget KitchenTime med målsättningen att bygga världens bästa handelsplats för köksprodukter. Förra året förvärvades även den svenska möbel- och inredningssajten Confident Living och i samband med detta storsatsade företaget på ett automatiserat robotlager – en investering som tredubblat deras kapacitet.

Men det är alltså inte bara automatisering av lager- och orderhantering som företaget valt att satsa på. Företagets nästa steg är att automatisera specifika delar av marknadsavdelningen i syfte att öka försäljningen genom mer personliga erbjudanden för kunderna.

- Att vi valde APSIS beror på att vi får lokal rådgivning och en nära uppföljning under projektets gång. Vi satsar hårt på automatisering för ökad lönsamhet och vidare internationell expansion och där är APSIS en viktig partner att ha med på resan, säger Joel Falck, vd och medgrundare av KitchenTime.

Joel Falck, KitchenTime

Goran Govorcinovic, säljansvarig på APSIS i Stockholm, kommenterar samarbetet:

- Marketing Automation fungerar inte utan en ordentlig strategi för hur tekniken ska användas. APSIS kan erbjuda båda delarna vilket gör att vi ser ett förnyat förtroende bland flera viktiga e-handelsspelare, inte minst i KitchenTime som har en fantastisk tillväxtresa både bakom och framför sig.

Om APSIS
APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. För mer information, besök: www.apsis.se.

Om KitchenTime Group
KitchenTime Group är en av Nordens ledande grupper inom produkter för hemmet och består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Gruppen erbjuder över 70 000 produkter och har totalt över 350 000 kunder i hela Norden. För mer information, besök: www.kitchentime.se och www.confidentliving.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Pelle Rosell, CMO på APSIS

E-mail: pelle.rosell@apsis.com