• APSIS/

Apsis utvecklar ledningsgruppen för att klara den internationella expansionen

Ann Hofvander från Telenor och Kim Mortensen från Globase tar viktiga poster

Apsis fortsätter att utvecklas snabbt och i den fortsatta internationella expansionen har företaget anställt Ann Hofvander som ny internationell Sales Director och Kim Mortensen som ny Chief Product Officer (CPO).

Ann Hofvander, kommer närmast från ett arbete som Executive Vice President för Telenor i Indien och innan dess för Vodafone i Tjeckien. Hon har också arbetat med startups i Kanada och har stor erfarenhet av att bygga upp försäljning i hela världen.

– Apsis har en härlig företagskultur som jag längtar efter att bli en del av. Det är ett företag som växer snabbt och där produkterna är mycket spännande. Jag har på mina tidigare arbeten sett kraften och möjligheterna i epostmarknadsföring. Jag ser framför mig hur jag knyter nya kontakter som utvecklar verksamheten och bygger vidare på dialogen med kunderna, säger Ann Hofvander, blivande International Sales Director på Apsis.

Kim Mortensen har arbetat som vd för Globase International samt som CEO för Zoomio, båda två danska epostmarknadsföringsföretag. Han har gedigen kunskap om epostmarknadsföring och ansvarar för att leda arbetet med att utveckla Apsis marknadsföringsverktyg så att de hela tiden ligger i framkant och fungerar på alla de nya marknader där Apsis är på väg in. Kim kommer att fördela sin tid mellan Apsis kontor i Malmö, Köpenhamn och Warszawa.

– Det finns en fantastisk kraft i Apsis som är härlig att uppleva. I takt med att nya marknader upptäcker Apsis Pro och befintliga marknader mognar får vi hela tiden utveckla programvaran efter nya behov. Det handlar om att ligga långt framme och anpassa den till nya kommunikationsmöjligheter. Jag ser fram emot att vara med och fortsätta leverera nya kreativa lösningar till kunderna. Det finns mycket roligt att göra och det känns väldigt bra att vara med på denna resa, säger nye CPO:en Kim Mortensen på Apsis.

Högupplöst bild på Ann Hofvander och Kim Mortensen finns på:

För mer information, kontakta marknadschef Wiveca von Seth Renée på 0734-155880

Svenska Apsis tror på kraften, potentialen och möjligheterna med e-post. Därför utvecklar vi tjänster som gör det möjligt för företag och organisationer att kommunicera med sina målgrupper. Vi delar gärna med oss av vår kunskap och vi vill inspirera till nya tankar, effektivare arbetssätt och bättre resultat. Vårt mål är helt enkelt att skapa framgångsrik e-post. Apsis huvudkontor ligger i Malmö och har för närvarande kontor i åtta länder, där 150 anställda hjälper 6000 kunder världen över. År 2011 uppgick omsättningen till 140 miljoner svenska kronor. Se mer på www.apsis.se.