Analyst Group: Kommentar på Aptahems Q4-rapport

Idag den 12 februari 2020 publicerade Aptahem sin bokslutskommuniké för 2019.

"I VD-ordet tycker vi att en bra sammanfattning ges av Aptahems nuläge, bolaget nämner att de känner sig stärkta inför ett nytt år med nyligen uppnådda milstolpar i ryggen som visar på Apta-1:s potential. Den nyligen publicerade studien som indikerar att antalet människor som dör i sepsis kraftigt har underskattats är något som påvisar vikten av Apta-1 och tydligt belyser värdet av Aptahems kliniska arbete och forskning. Aptahems förberedelser inför första studien i människa, fas 1-studie, sker just nu i parallella spår för att kunna säkerställa rätt prioriteringar. Flertalet saker har redan kommit på plats, till exempel initiering av formuleringsarbetet av Apta-1 vilken ska användas i klinik genom det avtal Aptahem slöt med Recipharm i slutet av 2019.", säger ansvarig analytiker.

Läs Analyst Groups kommentar på rapporten här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group här: https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Aptahem. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.