Aptahem anlitar Mangold som likviditetsgarant

Aptahem AB (”Aptahem” eller ”Bolaget”) har utsett Mangold Fondkommission AB (”Mangold”) till likviditetsgarant för Bolagets aktie. Syftet med likviditetsgarantin är att förbättra likviditeten i aktien och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs. Uppdraget påbörjas idag, den 16 februari 2024.

Aptahem anlitar Mangold som likviditetsgarant. I sin roll som likviditetsgarant ska Mangold kontinuerligt sätta pris för Aptahems aktie (kortnamn APTA). Syftet är att förbättra aktiens likviditet och att minska skillnaden (spreaden) mellan det köp- och säljpris som finns på marknaden och därigenom skapa en mer korrekt prisbild i Bolagets aktie.

Mangolds uppdrag som likviditetsgarant i Bolaget påbörjas idag, den 16 februari 2024.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 februari 2024.

Aptahem AB (APTA) är ett bioteknikbolag i klinisk fas som utvecklar RNA-baserade behandlingar för livshotande, akuta, tillstånd där koagulation, inflammation och vävnadsskada samverkar i sjukdomsprocessen. Bolagets huvudkandidat, Apta-1, befinner sig i tidig klinisk fas. I prekliniska studier har Apta-1 genom sina antitrombotiska, immunmodulerande och vävnadsreparerande egenskaper visat på mycket goda och lovande resultat för behandling av sepsis och kritiska tillstånd förknippade med sepsis. För mer information, besök www.aptahem.com.