Aptahems valberedning inför årsstämman 2023

Aptahems valberedning inför årsstämman 2023 har sammanträtt. Valberedningen består av tre ledamöter som representerar de av de största aktieägarna per den 30 september innevarande år som önskar utse en ledamot i valberedningen jämte en av styrelsen utsedd styrelseledamot som sammankallande.

Valberedningen inför årsstämman 2023 består av Ivar Nordqvist, ordförande för valberedningen, Christian Pettersson, Tina Persson samt Bert Junno, styrelseordförande i Aptahem.

Valberedningens uppgift är att inför årsstämma framlägga förslag avseende ordförande vid årsstämma, val och arvodering av styrelseledamöter, val och arvodering av revisor samt i förekommande fall, förändringar av principer för utseende av valberedning.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen ska göra detta skriftligen till

valberedning@aptahem.com eller följande adress:

Att: Valberedningen
Norra Vallgatan 58
211 22 Malmö

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman samt på bolagets hemsida.

Aptahem AB (Spotlight: APTA) är ett biotekniskt bolag som utvecklar aptamerbaserade läkemedel för behandling av livshotande tillstånd där koagulation och inflammation samverkar i sjukdomsprocessen. Apta-1, bolagets främsta läkemedelskandidat, är ett akutläkemedel som utvecklas med mål att stoppa de organ- och vävnadsskador som leder till den mycket höga dödligheten för bland annat sepsispatienter. Bolaget innehar patentskydd på strategiska målmarknader och utför ett aktivt affärsutvecklingsarbete mot framtida samarbetspartners.