Albert Heijn och Aptean i nytt långtidskontrakt

Avtalet avser Warehouse management systemet IMI Warehouse som utvecklas av mjukvaruföretaget Aptean

Dagligvarukedjan Albert Heijn med 30% markandsandel i Nedeländerna förlänger samarbetet med Apten avseende system som hanterar komplexa logistik- och lagerprocesser.

Albert Heijn har använt IMI i sina 6 holländska lager sedan 1999. Lösningarna från Aptean ger Albert Heijn väsentligt effektivare lager- och distributionshantering vilket innebär stora kostnadsbesparingar, säkrare leveranser och större möjligheter för Albert Heijn att möta sina kunders behov. Med 1.5 miljoner orderrader från 800 butiker dagligen ses Albert Heijn som benchmarkföretag inom intern produktivetet och kvalitet på logistik och lagerprocesser samt distributionshantering.

Det mångåriga samarbetet mellan Aptean och Albert Heijn har lett till att programvaruutveckling som antagits som standard i IMI Warehouse. –En win-win för båda parter.

Om Albert Heijn

Albert Heijn grundades 1887 i Nederländerna och ägs av Ahold som har verksamhet i Belgien, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Portugal och USA.