CDC Software förvärvar Categoric xAlerts

CDC Software förvärvar det engelska företaget WKD Solutions Ltd, som under varumärket Categoric xAlerts levererar ledande IT-lösningar inom Event Management och Business Activity Monitoring (BAM). Lösningarna hjälper företag att övervaka logistik- och IT-system och stödjer att risk- och kravhantering i olika processer efterlevs.

Lösningarna fångar realtidsinformation om status, resultat och avvikelser i logistikkedjan med syfte att förutse och varna för eventuella problem innan de uppstår. Det kan gälla försenade transporter eller skadade varor så att korrigerande åtgärder omedelbart kan vidtas. Lösningen används också för riskhantering och för att säkerställa uppfyllnad av revisionskrav som Sarbanes-Oxley. Förvärvet passar in CDC Softwares strategi för att hantera en marknad i stark tillväxt, Complex Event Processing (CEP) med produkter för Supply Chain Event Management, säkerhet, avancerat beslutsstöd och bedrägeriövervakning. Categorics produkter för Event Management har redan tidigare använts i ett flertal produkter inom CDC Softwares produktsvit CDC Supply Chain. Några kunder som idag använder Categorics xAlert teknologi är: Ames True Temper, Aviall Services, Continental AG, Saks 5th Avenue, Schenker och Shanghai General Motors. "Vi är glada över att kunna förvärva denna teknik som redan utnyttjas i våra CDC Supply Chain-lösningar. Dessutom får vi möjligheter att adressera den heta CEP-marknaden”, säger Bruce Cameron, försäljningsdirektör hos CDC Software. "Vi förväntar oss att detta blir ett lyckosamt förvärv och att vi kommer att bidra till ökad försäljning och bredare användning av tekniken. Vi kommer också att utnyttja vårt utvecklingscenter i Kina för att effektivisera utvecklingen av kommande releaser. Genom att addera Categoric xAlerts breddar vi vårt produktutbud och skapar nya möjligheter till att integrera tekniken och göra den tillgänglig för hela CDC Softwares kundbas. Med förvärvet av WKD Solutions fortsätter vi vår strategi att investera i lösningar som ger våra kunder ett ökat mervärde till redan gjorda investeringar”. För mer information, kontakta: Pär Wetterlöf Produktchef, CDC Supply Chain Pwetterlof@cdcsoftware.com eller Loretta Gasper Presschef, CDC Software lgasper@cdcsoftware.com Om CDC Software och CDC Supply Chain CDC Software (f.d. Industri-Matematik), THE CUSTOMER-DRIVEN COMPANY™, är det kunddrivna företaget. Företaget har sedan 1967 levererat affärssystem till branscher där logistik är verksamhetskritiskt, till exempel inom läkemedel och dagligvaruhandel. CDC Software är ett av de snabbast växande IT-företagen i världen med mer än 6 000 kunder och över 2 000 anställda, varav 150 i Norden. Inom Norden utvecklas och säljs idag två produktlinjer, en svit för Supply Chain Management (CDC Supply Chain) och en för försäljning/kundrelationer (CRM). CDC Supply Chain är en produktlinje med världsledande funktioner för snabbrörliga logistikflöden med stöd för komplexa organisationer. Lösningen är byggd i en arkitektur som levererar extremt stabil och skalbar transaktionshantering för optimering och hantering av operativa varuflöden i realtid, baserade på kunders behov. CDC Supply Chain täcker hela värdekedjan från leverantör via tillverkare och lager till slutkunden, med applikationer för Order Management, Replenishment, Warehouse Management, Transportation, Analytics/OLAP och eCommerce. Våra kunder inkluderar ledande varumärken som Ahlsell, Ahold/Albert Heijn, Altia, AstraZeneca, Aviall/Boeing, BergendahlsGruppen/CityGross, Canadian Tire, JYSK, General Motors, Gerber Softdrinks, Homebase, ICA, Isaberg/Rapid, Nanso/Vogue, NMD, NorgesGruppen, PepsiCo, Schenker, Tuko Logistics För mer information om CDC Supply Chain, besök www.CDCsupplychain.com För mer information om CDC Software, besök www.CDCsoftware.com