CDC Software lanserar ny mobil transportapplikation

Report this content

Proof of Delivery är online och fångar data i realtid hos godsmottagaren Stockholm -februari 15, 2010 - CDC Software Corporation (NASDAQ: CDCS), en global leverantör av affärssystem och tjänster, tillkännagav idag att Proof of Delivery är allmänt tillgänglig. Proof of Delivery är en ny logistikapplikation som ger företag realtidskontroll över sina varuflöden - från lager till kund.

Proof of Delivery bidrar till förbättrad transportproduktivitet, vare sig det handlar om egen flotta eller inhyrda transporttjänster , genom att tillhandahålla komplett leveransinformation om till exempel platser att besöka, leveranstider och kollin som ska lossas (t.ex. lådor, pallar, kartonger och paket), samt automatisera datafångst med scanning av varors streckkod. Även tidscykeln ”order-to-cash” kortas ner, eftersom lösningen möjliggör omedelbar fakturering med hög noggrannhet, vilket också minimerar antalet felaktiga fakturor och återkrav. Proof of Delivery är byggt på den tekniska plattformen CDC Ranger och kan därför fånga mottagarens signatur elektroniskt, den kan ta bilder varorna beskaffenhet (t.ex. skadat gods) och överför signatur/bild till det centrala affärssystemet för omedelbar granskning. En inbyggd GPS-mottagare gör det också möjligt att i realtid spåra transportfordon och varor för bättre ruttplanering och ökad säkerhet. CDC Software har noterat ett stort intresse för denna innovativa mobila produkt inom existerande kundbas. En ledande europeisk grossist och återförsäljare med 250 butiker inom byggbranschen, använder redan idag den tekniska plattformen CDC Ranger för att hantera sina 100 satellit-depåer. Proof of Delivery fungerar på alla handdatorer med Windows Mobile 6, den stöder allmänna nätverksstandards och kan även arbeta offline med hjälp av en inbyggd databas. Det SOA-baserade gränssnittet möjliggör integration med logistik- och affärssystem från CDC Software såväl som med affärssystem från andra leverantörer. Proof of Delivery är den nyaste i raden av flera produktreleaser under de senaste kvartalen vilket ytterligare bekräftar CDC Softwares förmåga att leverera innovativa produkter inom ramen för bolagets strategi: ”Förvärva/Integrera/Förnya/Växa”. En nyckelfaktor är bolagets globala teknik- och affärsplattform som består av en infrastruktur med kompletterande applikationer och tjänster, expertis inom olika domänvertikaler, produktutveckling baserad på de senaste teknikerna med centra i Indien och Kina, agila utvecklingsmetoder som främjar produktivitet, kvalitet och global kollaboration. "Proof of Delivery är en mobil applikation som riktar sig mot företag med behov av bättre kontroll över sin transport- och leveransprocess”, säger Alan MacLamroc, CTO på CDC Software. "Denna mobila applikation hjälper företag att förbättra sin kundservice genom att minimera handhavandefel och underlätta snabba och korrekta leveranser. Lösningen hjälper även till att öka produktivitet, förbättra visibilitet, minimera administrativt pappersarbete och förkorta cykeln för order-to-cash. Alla dessa faktorer påverkar ett företags resultat positivt. Proof of Delivery är ännu ett exempel på hur vi verkställer vår strategi: Förvärva/Integrera/Förnya/Växa."