CDC Software lanserar Pivotal Handheld Solution för Windows baserade mobiltelefoner

CDC Software Corporation (NASDAQ: CDCS), en global leverantör av industri-specifika affärssystem och företagstjänster, meddelar idag att man har lanserat en ny modul, Pivotal Handheld Solution till sitt kundvårdssystem Pivotal CRM. Pivotal CRM Handheld Solution är baserad på Windows mobila plattform, som idag används som operativsystem i s.k. smartphones.

Denna lösning har tidigare funnits för BlackBerry mobiler och nu erbjuds även Windows mobil användare samma möjligheter att direkt jobba med Pivotal CRM från sin telefon. Den nya programvaran Pivotal Handheld innebär att säljarna ute på fältet har direktåtkomst till all kundinformation i Pivotal CRM via sina mobiltelefoner. Detta innebär bl.a att säljarna kan utnyttja tiden mellan kundmöten till att uppdatera CRM-systemet med aktuell information från senaste kundmötet, istället för att vänta till dagens slut eller kanske helt glömma bort att uppdatera informationen i CRM-systemet. "CDC Software ser en ökad efterfrågan från våra kunder, särskilt inom bank- och finans sektorn, att få tillgång till Pivotal CRM via Windows mobiltelefoner”, säger Jason Rushforth, ansvarig för försäljning, global marknadsföring och strategiska allianser hos CDC Software . "Med Pivotal Handheld, kan försäljningschefer snabbt och enkelt få tillgång till aktuell statistik på varje pågående affär och kan på ett effektivt sätt coacha säljarna i de olika affärerna utan at behöva lägga ned onödigt arbete på tidskrävande telefonsamtal.” För mer information, kontakta: CDC Software i Sverige: Rune Hodell, Marknadschef +46-8-676 50 00 Mail: rhodell@cdcsoftware.com Investor Relations, USA Monish Bahl CDC Corporation +1-678-259-8510 Mail: mbahl@cdcsoftware.com Media Relations CDC Software +1-678-259-8631 Mail: lgasper@cdcsoftware.com Om Pivotal CRM Pivotal CRM är en flexibelt och kraftfullt CRM-lösning för företag som vill använda CRM som ett strategiskt verktyg, förbättra och effektivisera sina försäljningsprocesser, marknadsföring och kundservice. Byggd med slutanvändaren i åtanke ger Pivotal CRM erbjuder en oöverträffad flexibilitet och möjlighet att anpassa efter användarnas unika behov. Systemet har ett Microsoft-liknande gränssnitt och ger möjligheter till en roll-baserad navigering. Pivotal CRM känns välbekant och bekvämt för användarna, minskar inlärningskurvan och påskyndar användarnas förmåga att ta till sig ett nytt CRM system. Pivotal CRM har en sömlös integration med Microsoft Outlook, SharePoint och Office paketet. Om du vill veta mer, besök: www.CDCsoftware.com/PivotalCRM Om CDC Software CDC Software, The Customer Driven Company ™, är en leverantör av affärsorienterad programvara avsedd att hjälpa organisationer att leverera en överlägsen kundupplevelse samtidigt som man ökar effektiviteten och lönsamheten I CDC Software produktsvit ingår bl.a.: Pivotal CRM och Saratoga CRM (kundrelationshantering), CDC Supply Chain (lager- och logistik system), CDC Factory (programvara för fabriksprocesser), CDC Ross ERP (affärssystem för processindusti), CDC xAlert (monitorera och kontrollera affärsprocesser), CDC Respond (klagomål och feedback management), Executive Suite (budgetplanering, rapportering och simulering). Dessa industrispecifika lösningar används idag av fler än 6000 kunder världen över inom olika branscher som tillverkning, bank- och finans, sjukvård, byggnad, fastigheter, parti- och detaljhandel. Företaget tillhandahåller även ett brett utbud av tjänster som spänner över hela livscykeln, från teknik och programvara, inklusive projekt genomförande, underhåll, service- och support. Dessutom erbjuder man offshore utveckling, hosting- och outsourcingtjänster. Företaget är noterat på den amerikanska NASDAQ-börsen. För mer information, besök: www.CDCsoftware.se eller www.CDCsoftware.com