CDC Software visar upp ett nytt grafiskt verktyg, Pivotal Visual Workflow på mässan CRM Evolution 2011

En ny programvara hjälper användarna av Pivotal CRM att visuellt definiera sina affärsprocesser. Det nya verktyget är arbetsflödesorienterat och är baserat på modern Microsoft teknik.

På CRM mässan, CRM Evolution 2011 i New York (8-10 Aug), demonstreras Pivotal Visual Workflow, ett nytt arbetsflödesorienterat designverktyg som tillåter en organisation att snabbt och enkelt konfigurera sina arbetsflöden direkt i systemet, Pivotal CRM.

Detta nya verktyg, som väntas bli tillgänglig under fjärde kvartalet 2011, bidrar till att effektivisera systemanpassningar och möjliggör en kortare utvecklingsprocess för komplexa applikationer och bidrar därmed till att förbättra produktiviteten och minska kostnaderna.

Pivotal Visual Workflow är ett flödesorienterat designerverktyg som använder s.k. ”drag & drop”- teknik. Verktyget underlättar skapandet av affärsprocesser i både produktionsmiljö och för kundunika anpassningar. Den hjälper organisationer att snabbt distribuera sina affärsprocesser inom sitt Pivotal CRM system. Verktyget är enkelt att använda och behovet av att använda speciella programmerare minskas radikalt.

"Förmågan att snabbt och effektivt kunna införa och uppdatera nya affärsprocesser i sitt CRM-system är idag viktigare än någonsin", säger Jason Rushforth, VD för CDC Softwares produktlinje Front Office. "Genom att använda ett designer verktyg som replikerar en whiteboard, låter Pivotal Visual Workflow en organisation att snabbt och enkelt distribuera sina affärsprocesser på ett kostnadseffektivt sätt.”

För mer information, kontakta:

CDC Software

Rune Hodell, Marknadschef

Mail: rhodell@cdcsoftware.com

Om Pivotal CRM
Pivotal CRM från CDC Software möjliggör en flexibel och kraftfull hantering av kundrelationer och lösningar för organisationer som vill använda CRM strategiskt genom modellering för att kontinuerligt förbättra och effektivisera företagens unika försäljnings-, marknadsförings- och kundserviceprocesser. Byggd med användarupplevelsen i högsätet erbjuder Pivotal CRM en oöverträffad flexibilitet och anpassningsbarhet, vilket möjliggör för organisationer att skräddarsy systemet exakt efter sina användares behov. Med ett Microsoft-liknande gränssnitt och en roll-och uppgiftsbaserad navigering är Pivotal CRM enkelt att använda vilket minskar inlärningstiden och ökar användarproduktiviteten. Pivotal CRM har en mycket ”tight” integration med Microsoft Outlook, Office paketet och SharePoint, vilket innebär att nödvändig information direkt finns tillgänglig var och när användarna behöver den för optimal användning.

Om CDC Software
CDC Software (NASDAQ: CDC), ”The Customer Driven Company ™”, är en hybrid leverantör av olika affärssystem som valfritt kan användas i egen IT-miljö (on-premise) eller som en molntjänst (SaaS) eller i en hybrid lösning efter behov. CDC Softwares lösningar inkluderar CRM system, ERP-system (Enterprise Resource Planning), Supply Chain Management (hantering av order, lager – och transportlösningar), Manufacturing Management (MOM), Global handel, E-handel, Human Capital Management, klagomålshantering och lösningar för den seniora befolkningen.

CDC Software: s senaste företagsförvärv är en del av dess strategi att "integrera, förnya och växa" . Den växande framgången med denna strategi är företagets globala- och skalbara affärs-och IT-infrastruktur med flera kompletterande applikationer och tjänster, expertis på vertikala marknader, kostnadseffektiva utvecklingscenters (Product Engineering) i Indien och Kina och ett världsomspännande nätverk av direktförsäljning och via partners. Denna strategi har hjälpt CDC Software att levererar innovativa och branschspecifika lösningar till cirka 10.000 kunder över hela världen inom tillverkning, distribution, transport, detaljhandel, myndigheter, fastighetsmarknaden, bank- och finanssektorn och hälsovård.

För mer information, besök: www.cdcsoftware.com