Det lyckade samarbete mellan Ahlsell och Aptean utökas

Ahlsell och Aptean säkrar samarbetet med ett långtidskontrakt för systemstöd från IMI Supply Chain-sviten

Ahlsell AB är ett ledande tekniskt handelsbolag med produkter och lösningar inom VVS, värme och el för professionella och gör-det själv användare. Med en fokusserad tillväxtstrategi är Ahlsell marknadsledande inom sin bransch, mycket tack vare en stark säljorganisation, effektiv supply chain och ett flexibelt IT-stöd.

Idag använder Ahlsell Advanced Order Management (AOM) som är en del i IMI Supply Chain-sviten. Därutöver använder Ahlsell också Trading Partner Collaboration, Pivotal CRM och Event Management Framework som är system utvecklade av Aptean.

Med IMI Supply Chain integrerar Ahlsell sälj, inköp och logistik över flera  länder och produktdivisioner. På så sätt får mer än 3 000 användare tillgång till realtidsuppdaterad information om orderstatus och lagerpositioner. Denna transparens är hörnstenen i ett kontinuerligt utvecklingsarbete för att minimera lagrets kapitalbindning hos Ahlsell.

I nuläget använder Ahlsell IMI AOM version 8.2 och planen är att version 11 tas i bruk under kvartal 2 2015.

Sedan många år tillbaka har Ahlsell och Aptean haft ett gott samarbete och detta långtidskontrakt säkrar en fortsatt god relation mellan företagen.