Franchising kedja till JYSK I Lettland väljer nytt lagersystem (WMS) från CDC Software till sitt nybyggda logistikcenter i Riga.

Do It SIA, som är ett franchising företag till danska JYSK, har valt iWMS (lagersystem) från CDC Software, för att styra och kontrollera sitt nybyggda logistikcenter i Riga i Lettland.

Efterfrågan på JYSK produkter växer kraftigt i Baltikum och för att möta denna ökade efterfrågan bygger man nu ett nytt 50.000m2 stort logistikcenter för att kunna leverera till alla sina butiker i Baltikum och i Balkan-länderna.

- Tack vare vår snabba försäljningsökning I Baltikum och I Balkan har vi ställts inför utmaningen att kunna hantera de ökade kraven på en effektiv logistikkedja I all dessa länder. Effektiv lagerhantering har alltid varit en utmaning. Vårt val av lagersystemet iWMS från CDC Software, kommer att ge oss möjligheten till snabba lageroperationer med realtidsplanering, kontroll, monitorering och exekvering.
Systemet kommer att ge oss möjligheter att agera snabbare och uppnå effektivare skeppning och leveranser med ett minimum av godshantering och en maximal produktgenomströmning i vårt lager, säger Kristine Vilemsone, Logistik Direktör hos JYSK i Baltikum och Balkan.

- Vi är förstås mycket glada för att JYSK har valt vårt lagersystem (iWMS) för detta viktiga projekt. Installationsprojektet kommer att genomföras tillsammans med TietoEnator Retail& Logistics, vår partner i Baltikum. Vi hoppas och tror att detta pionjärprojekt kommer att bana väg för vår tillväxt på denna expansiva marknad, säger Jouko Hoikkala, Försäljningschef i Finland & Baltikum.

Projektet startade under januari och planeras gå i skarp drift under juni, då det ny logistikcentret beräknas vara färdigt.

CDC Software iWMS gör det möjligt för företag att implementera Supply Chain ‘Best Practices’ för fysisk hantering av gods i samtliga Supply Chain noder som färdigvarulager, centrallager, disrtributionscenter, cross-dock center, retur-center samt lokala distrubutionslager. Det optimerar och strömlinjeformar flödena I lagret och ökar utnyttjandegraden av i lagret, minskar lagersaldot för produkter med låg omsättning, ökar leveranssäkerheten samt ökar lagrets omsättningshastighet.

För mer information, vv och kontakta:

CDC Software Finland & Baltics
Jouko Hoikkala, Sales Manager