Knut Eirik Storsul ny vd för Aptic

Report this content

Knut Eirik Storsul har utsetts till ny vd och koncernchef för Aptic AB. Knut Eirik tillträder sitt nya jobb den 11 januari och kommer närmast från Lindorff där han varit vvd och global IT-chef. Avgående vd Susanne Bruce blir arbetande styrelseledamot.

Knut Eirik Storsul är ursprungligen från Norge och har en lång internationell karriär med djup kompetens inom ledarskap och IT, närmast från Lindorff men han har även suttit i bland annat Telenors ledningsgrupp och varit vd för Aker Business Solutions.

– Vi är oerhört glada över att Knut Eirik har valt att komma till oss. Genom sin långa internationella erfarenhet, gedigna systemkompetens och sitt ledarskap känner vi att Knut Eirik har förmågan att fortsätta utveckla ett redan starkt Aptic, kommenterar Christer Villard, styrelseordförande i Aptic. Han påpekar samtidigt:
– Susanne Bruce gör ett fantastiskt jobb och vi känner stor trygghet i att hon fortsätter arbeta aktivt med bolaget utifrån sin nya roll i styrelsen.

Bank och finans genomgår en omfattande förändring i samband med digitaliseringen av produkter, tjänster och kanaler.

– I det paradigmskifte vi ser i marknaden är Aptic väl positionerat. Tillsammans med personal och ägare vill jag bygga upp en internationell aktör som skapar väsentliga värden, säger Knut Eirik Storsul och fortsätter: – Jag har som kund lärt känna Aptic, dess långsiktiga ägare och ytterst kompetenta styrelse samt arbetat med de marknadsledande produkterna över en längre tid. Jag ser verkligen fram emot möjligheten att få fortsätta utveckla framtidens Aptic tillsammans med övriga teamet.

Aptic har sedan flera år haft en stark tillväxt och påbörjat en internationalisering. Susanne Bruce förstärker i samband med sin nya post sitt fokus på marknad, försäljning och internationell expansion.

– Att vi fått Knut Eirik ombord är ett viktigt tillskott för att nå framtidens höga förväntningar på Aptic, säger Susanne Bruce, avgående koncernchef och tillträdande styrelseledamot i Aptic och avslutar; – Det ska bli spännande och inspirerandeatt få arbeta tillsammans med Knut Eirik när vi flyttar fram positionerna för Aptic.

För bilder och mer information, vänligen kontakta:
Knut Eirik Storsul, koncernchef Aptic AB, +47-911 70456
Susanne Bruce, styrelseledamot Aptic AB, 070-828 24 27, susanne.bruce@aptic.se
Christer Villard, styrelseordförande Aptic AB, 070-829 03 05

Om Aptic
Aptic utvecklar affärssystem för kravhantering och är en av de ledande systemleverantörerna i Europa inom Recievable Management Services (RMS). I samma system omfattas moduler för fakturering, reskontraservice, factoring, kredithantering och inkasso. Totalt har Aptickoncernen ett 80‐tal medarbetare med kontor i Skövde, Göteborg och Stockholm. www.aptic.se