Aptilo Networks får order från koreanska Unitel - världens tionde största ISP

Aptilo Networks får order från koreanska Unitel - världens tionde största ISP Aptilo Networks har fått en order från den Sydkoreanska Internet- operatören Unitel för Mobile Access Server. Ordern avser en provinstallation för utvärdering. Sydkorea är tillsammans med Japan det land som kommit längst i världen med att praktiskt utnyttja mobilt Internet. Därför ser Aptilo mycket hoppfullt på den koreanska marknaden. I Sydkorea planeras för närvarande flera rikstäckande WLAN-nät och penetrationen av ADSL-linjer är bland de högsta i världen. Det ger goda förutsättningar för att snabbt kunna bygga ut lokala mobila nät baserade på Aptilos lösning Mobile Access Server. Unitel är Koreas största Internetoperatör och i och med det världens tionde största. Aptilo har nu levererat ett testsystem som kommer att utvärderas inför en större utbyggnad. Faller det väl ut kan det bli frågan om en lansering över hela landet med tusentals användare. - Vi undersöker för närvarande flera olika lösningar, men Aptilos system förfaller vara mycket väl lämpat för våra behov, säger An Sik, affärsanalytiker på Unitel. Aptilo har sedan företaget bildades i somras redan sålt sin systemlösning Mobile Access Server till Copenhagen Airports i Danmark och Perwimas Telecommunications i Malaysia samt till kunder i Japan. Om Aptilo Networks Aptilo Networks utvecklar systemlösningar för olicensierade lokala mobila nät med Bluetooth och WLAN (802.11). Bolaget är Stockholmsbaserat med kontor även i Malaysia. Företaget bildades i juli 2001 som en avknoppning från Axis Communications. Aptilos Mobile Access Server erbjuder operatörer en enkel och effektiv lösning för att integrera accesspunkter till ett avancerat publikt lokalt mobilnät. Den erbjuder också möjlighet till integration mot mobiloperatörer för betalning via mobilteleabonnemang eller kreditkort. Mer information om Aptilo Networks finns på webben: www.aptilo.com För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Wård, CEO, Aptilo Networks, Tele: 0733-22 46 08 E-post: torbjorn.ward@aptilo.com Paul Mikkelsen, VP Marketing, Aptilo Networks, Tele: 0709-31 69 46, E- post: paul.mikkelsen@aptilo.com Jan Sjönell, VP Sales, Aptilo Networks, Tele: +60 123 776 775, E- post:jan.sjonell@aptilo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00160/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00160/bit0001.pdf