Aptilo uppgraderar prisbelönt systemlösning för publika WLAN-nät

Aptilo uppgraderar prisbelönt systemlösning för publika WLAN-nät - 3.0 erbjuder Hotspots med "plug&play" och internationell roaming Aptilo Networks lanserar en uppgradering av sin systemlösning för publika WLAN-nät, så kallade Hotspots. Bland nyheterna i system-release 3.0 finns en rad förbättringar och förenklingar för användarna, bland annat stöd för fler betalningsmodeller och mer systemfunktionalitet centralt i nätet för bättre flexibilitet och driftsekonomi. - Vi har utvecklat vårt system för att passa fler potentiella nätägare. Dessutom har vi gjort det enklare för slutanvändaren att koppla upp sig och betala för Internetaccess och lokala nättjänster. Med system 3.0 behövs ingen anpassning av inställningarna i slutanvändarens dator utan det har blivit ren "plug&play", säger Torbjörn Wård, VD för Aptilo Networks. Aptilos systemlösning är skräddarsydd för att driva publika WLAN-nät och erbjuda nättjänster utan att slutanvändarna behöver vara knutna till ett visst abonnemang. Tack vare centraliserad systemfunktionalitet och Aptilos systemarkitektur erbjuds stor skalbarhet och låga startkostnader. Aptilos nya uppgraderade system erbjuder: Stöd för flera olika affärsmodeller, till exempel förbetalda abonnemang som klippkort, betalning via kredit/betal-kort och betalning via mobiltelefonabonnemang. Enkel och central hantering av alla login- och betalningssidor som ger kunden full frihet att själv bestämma utseende och funktionalitet. Generellt gränssnitt till externa betalnings- och registreringssystem. Bättre roamingmöjligheter mellan olika publika WLAN-operatörer vilket ger möjlighet att betala via sitt "hemmaabonnemang" i annan operatörs nät. Hantering av olika proxy- och IP-inställningar för att erbjuda slutanvändaren total "plug&play". Bättre driftsekonomi och skalbarhet genom centralt placerad Access Point Controller. Fullt stöd för påloggningsklienter från iPass och GRIC, samt stöd för 802.1x. Aptilo blev nyligen utsedd till "Årets nykomling" vid Mobilgalan i Stockolm. Motiveringen löd "En lösning som gör det möjligt att snabbt och enkelt kunna använda mobilt Internet. Precis vad som behövs för att öka användandet av mer avancerade mobila tjänster". Läs mer om Aptilo Networks uppgraderade systemlösning på webben: www.aptilo.com Om Aptilo Networks Aptilo Networks utvecklar systemlösningar för publika trådlösa Internettjänster baserade på t.ex. WLAN (802.11) och Bluetooth, samt tillhandahåller hot spot-tjänster till lokala platsägare. Bolaget är Stockholmsbaserat med kontor även i Malaysia och bildades som en avknoppning från Axis Communications. Aptilos produktfamilj erbjuder operatörer och platsägare en enkel och effektiv lösning för att integrera accesspunkter till ett avancerat publikt WLAN-nät. Den erbjuder också möjlighet till direktbetalning, betalning via kreditkort eller integration mot mobiloperatörer för betalning via mobilteleabonnemang samt andra betalningssätt via kunddatabaser såsom iPASS/GRIC och andra roaminglösningar. Mer information om Aptilo Networks finns på webben: www.aptilo.com. För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Wård, CEO, Aptilo Networks, Tele: 0733-22 46 08 E-post: torbjorn.ward@aptilo.com Paul Mikkelsen, VP Marketing, Aptilo Networks, Tele: 0709-31 69 46, E- post: paul.mikkelsen@aptilo.com Jan Sjönell, VP Sales, Aptilo Networks, Tele:: +60 123 776 775 (Asia Pacific); E-post: jan.sjonell@aptilo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/12/20020611BIT00980/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/12/20020611BIT00980/wkr0002.pdf